مصطفی ملاحسینی اردکانی در گفت‌و گو با یزدفردا با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره مقاومت، هدف از این جشنواره را شناسایی پتانسیل و استعداد فیلمسازان بسیجی استان‌ها و ایجاد انگیزه برای ورود این افراد به دل سینمای حرفه‌ای بخش فیلمسازان بسیجی در دو سطح استانی و ملی اعلام کرد.

دبیر اجرایی بخش فیلمسازان بسجی استان یزد با بیان اینکه آثار منتخب استانی به صورت مستقیم به بخش مسابقه ملی فیلمسازان بسیجی راه می یابند خاطرنشان ساخت: اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره مقاومت یزد دو‌شنبه(7 مهر) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در باغ موزه دفاع مقدس یزد همراه با پخش مستقیم ویژه برنامه هفته دفاع مقدس از شبکه استانی یزد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بخش فیلمسازان جشنواره مقاومت یزد با بیان اینکه این جشنواره در ۱۵ محور برگزار می‌شود گفت: «ولایت فقیه و رهبری»، « شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت»، «تمدن نوین اسلامی»، «ایران مقتدر»، «انقلابی بودن و مدیریت جهادی»، اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگ و تفکر بسیجی»، «نقش جوانان و زنان در انقلاب»،‌«جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف» و «تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی» از محورهای جشنواره مذکور است.

وی با بیان اینکه با اتمام مهلت دریافت آثار،هفتاد اثر در دبیرخانه این جشنواره به ثبت رسیده است اعلام کرد: آثار در 4 بخش فیلم داستانی فیلمنامه، مستند و نماهنگ ارسال شده است.

ملاحسینی اردکانی از داوری آثار با پایان یافتن مهلت ارسال خبر داد و افزود: «دکتر احمد پهلوانیان»، «حمدرضا حاجی غلامی» و «سید جلال دهقانی اشکذری» داوری این دور از جشنواره را بر عهده داشته اند و یک اثر در هربخش برای شرکت در مرحله کشوری برگزید شده است.

مدیر اجرایی استانی جشنواره مقاومت همچنین از فیلمسازان استانی دعوت نمود تا آثار خود را حداکثر تا تاریخ پنجم آذرماه از طریق تارنمای جشنواره به نشانی http://www.moqavematfilmfest.ir/ در بخش های کشوری و بین المللی جشنواره ثبت نمایند.

وی افزود رقابت در بخش های "سیدالشهدای مقاومت"،"روایت قلم"،""نقد،پژوهش،تحلیل"،و "جشنواره جشنواره ها "و... ادامه خواهد داشت . همچنین کارگاه ها و برنامه های جنبی جشناره مقاومت تا هفته بسیج نیز برگزار خواهد شد..

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا