مردم تفت اگر قرار باشد بابت سفید شدن وضعیت شهرشان نفس راحتی را بکشند مطمئنا از هجوم جمعیت عظیم به ییلاقات شیرکوه و شهر تفت نگران هستند!

یزد فردا: مدت زیادی است که استان یزد بعد از موج دوم کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و هم پای استان های دیگر گویا قرار است رکود شیوع ابتلا این ویروس منحوس را به نام خود ثبت کند!

استان یزد با ده شهرستان در پهنه مرکزی کشور قرار گرفته و به نوعی چهارراه مواصلاتی کشور تلقی می شود و از طرفی قطب درمانی جنوب کشور هم به حساب می آید از این رو رفت و آمد به شهر خود بر اینکه این استان مدت زیادی را در وضعیت قرمز قرار دهد دور از انتظار نیست.

امروز با توجه به اخرین امار دانشگاه علوم پزشکی علیرغم اینکه بیش از 200 نفر با علایم این بیماری بر روی تخت بیمارستان ها بستری هستند، شهرستان تفت در وضعیت سفید قرار گرفته است.

خوب بعد از مدت ها قرمز بودن شهرها اینکه یک شهر هم در وضعیت سفید قرار بگیرد جای خرسندی و خوشحالی دارد اما این خبر صدای آزیر هشدار دیگری را به صدا درمی آورد که شیرینی سفید شدن تفت را در کام مردم این منطقه تلخ می کند.

شهرستان تفت که به باغشهر استان یزد ملقب است و جزو ییلاقی ترین مناطق استان به حساب می آید، در پایان هفته ها میزیان ده ها هزار خودروهایی است که با فراغ بال از یک هفته کار به سراغ تفریح می روند.

همیشه در زمان اوج شیوع کرونا ویروس هم این دغدغه برای مردمان مناطق تفت وجود داشته و دارد که افراد غیر بومی سلامتی آن را به خاطر خوشی و تفریحی به خطر بیاندازند از این رو قریب یک ماه حتی مسیرهای دسترسی به شهرستان تفت بسته شد و تنها بومیان منطقه با ارائه کارت شناسایی می توانستند به این مناطق ورود پیدا کنند.

این روزها که محدودیتی برای تردد نیست و حتی رعایت برخی پروتکل ها هم برای مردم مهم جلوه نمی کند خبر از سفید شدن این شهر گردشگرپذیر روی خط رسانه ها قرار گرفت که شاید با توجه به قرار گرفتن در روزهای اخر تابستان عده ای خوش باور بار سفر اخر هفته را ببند وشاهد هجوم مردم استان به مناطق ییلاقی تفت بیشتر و شدیدتر از هفته های گذشته باشیم.

مردم تفت اگر قرار باشد بابت سفید شدن وضعیت شهرشان نفس راحتی را بکشند مطمئنا از هجوم این جمعیت عظیم به ییلاقات شیرکوه و شهر تفت نگران هستند و دل مشغولیشان را بیشتر می کند.

چه خوب که با سفید شدن وضعیت شهر تفت، امید در دل مابقی شهرهای استان زنده تر شود و با رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی و خودداری از سفرهای غیرضروری، برای سفید شدن وضعیت دیگر شهر یاری رسان باشند.

مطمئنا بهتر شدن وضعیت کرونایی در همه شهرها نیازمند همراهی و همکاری همه مردم است و نباید تنها با بهتر شدن وضعیت یک شهر این ذهنیت به وجو بیاید که شیوع ویروس کرونا دیگر تمام شده می توان مانند گذشته سفر کنیم و در مناطق ییلاقی دورهمی بگیریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا