تعداد كل معتادان كشور زير 2 ميليون نفر است
 

یزدفردا: دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تعداد كل معتادان كشور اعم از دائمي و تفنني زير دو ميليون نفر است و آْمارهايي كه بيش از اين رقم باشد، واقعي نيست.

فداحسين مالكي افزود: با توجه به اينكه اعتياد همچنان در جامعه ما يك امر قبيح و زشت است اكثر معتادان سعي مي‌كنند تا جاي ممكن اعتياد خود را پنهان كنند به همين علت طبيعي است كه آمار دقيقي از تعداد معتادان كشور در اختيار نداريم.


مالکي اضافه كرد: اكثر افرادي كه مواد مخدر مصرف مي‌كنند به صورت تفنني در مهماني‌ها و محافل مواد مخدر مصرف مي‌كنند و مصرف كننده دائمي مواد مخدر نيستند.


وي افزود:‌ فرهنگ حاكم بر جامعه و تلاشهايي كه دولت و مردم براي كنترل اعتياد داشته‌اند باعث شده كه با وجود مرز طولاني كشور ما با افغانستان به عنوان بزرگترين توليد كننده ترياك دنيا، ميزان اعتياد در كشور ما خيلي بالا نباشد اما همين ميزان معتاد نيز زيبنده كشور ما نيست و نسبت به آن حساس هستيم.


مالكي گفت:‌ مواد مخدر در زمان حاضر به عنوان يك اهرم سياسي در دست خيلي از كشورهاست و مسلما همسايگي ما در كنار كشور افغانستان به عنوان بزرگترين توليد كننده ترياك دنيا ما را در شرايط پيچيده و خطرناكي قرار داده است ولي اگر واقع بينانه به موضوع نگاه كنيم مي‌بينيم كه به خصوص در دو دهه اخير پس از پيروزي انقلاب اسلامي در جلوگيري از گسترش اعتياد در كشور عملكرد مناسبي داشته‌ايم.


جانشين رئيس جمهوري در ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه كرد:‌ در كشور آلمان بيش از چهار ميليون معتاد وجود دارد بنابراين مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه عملكرد دولت و مردم ما در كنترل اعتياد در كشور مناسب بوده است.


مالكي گفت: با اين وجود با توجه به اهميت بحث عدالت اجتماعي در دولت رسيدن به جايگاه بهتري از اين نظر و تلاش بيشتر براي مقابله با مواد مخدر و پيشگيري از ابتلاي جوانان كشور در دستور كار دولت است كه تلاش مي‌كنيم با برنامه هاي فرهنگي و تبليغي از افزايش آمار معتادان در كشور جلوگيري كنيم

 

منبع:فارس
پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا