نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در ذات و فطرت جوانان ما علاقه به مبانی دینی و اخلاقی نهفته است بنابراین دستگاه‌ها زمینه‌های لازم را برای ارتقا و توسعه فرهنگ قرآن و عترت فراهم کنند.

یزد فردا: آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» روز گذشته در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و نخبگان قرآنی دانش‌آموزی استان یزد، اظهار کرد: این رویداد بزرگ قرآنی که با همت و تلاش افراد زیادی صورت گرفته، نشان‌ داد که اگر زمینه برای جوانان فراهم شود قابلیت‌های خوبی در ابعاد معنوی و قرآنی دارند. 

وی گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و فراهم آوردن زمینه رشد جوانان، می‌توان آن‌ها رادر مسیر تکامل، ارتقا معنوی و علمی، استحکام پایه‌های اعتقادی و دینی هدایت کرد تا جوانان استعدادهای نهفته خود را هویدا کنند. 

وی افزود: جوانان اصیل ما قابلیت درخشش در دنیا را دارند و این مسئله یک مسئولیت بزرگی برای ما که در مقامی هستیم ایجاد می‌کند و باید بسترهای مناسب را آماده کرده و از استعداد آن‌ها استفاده کنیم چرا که اگر سستی کنیم به مبانی دینی، قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ظلم کرده‌ایم.

امام جمعه یزد با اشاره به تاسیس بنیاد صحیفه سجادیه در استان، ابراز امیدواری کرد که در حیطه صحیفه سجادیه، حرکت‌های چشم‌گیری و پیشرفت‌های خوبی در استان شاهد باشیم. 

ناصری یزدی گفت: زمینه و استعداد دینی، علمی، تحقیق، مباحث معنوی و پژوهشی در ذات مردم یزد وجود دارد که ثروت با ارزشی محسوب می‌شود، این ثروت مسئولیت ما را دو چندان می‌کند. 

وی با بیان این که فرزندان و دانش‌آموزان ما فرزندان این انقلاب و پدران و مادرانی هستند که در زمان انقلاب رنج‌ها و زحمت‌های فراوان کشیدند، نمی‌شود به سادگی از کنار استعدادها و خلاقیت‌های آن‌ها رد شد و بی‌تفاوت بود و در مجامع آموزشی از استعدادهای آنان بهره نبرد و به آن‌ها خدمت نکرد. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: امیدوارم همه سازمان‌ها، آموزش و پرورش، آموزش عالی، علمی و فرهنگیان برنامه‌ریزی به خصوصی در ارتقای فرهنگ قرآن و عترت داشته باشند. 

وی با بیان اینکه زمین خوردن و پیشرفت کشور دست جوانان است، افزود: با تفکر، تدین و تعقل دانش‌آموزان آینده کشور به سمت خدا و حفظ اصالت‌ها حرکت کرده و در علم و کمال رشد نموده و صادرکننده علم می‌شویم. 

امام جمعه یزد عنوان کرد: کشور ایران همواره صادرکننده علما بزرگ فلسفه، طب، نجوم، ریاضی و علوم دیگر بوده و خدمات ارزشمندی به اسلام و جهان نموده است. 

به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ناصری یزدی گفت: امام پرده‌های ظلمت را برداشت و مردم ایران دوست و دشمن را شناختند، حقیقت و توانایی خود را درک کردند و ان‌شالله با لطف و عنایت پروردگار در مسیر حق و حقیقت و ترویج قرآن و عترت حرکت می‌کنیم.دستگاه‌ها زمینه‌های لازم را برای ارتقا و ترویج فرهنگ قرآن و عترت ایجاد کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا