فرماندار بافق از پبمانکار و دست اندرکاران ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان خواست، راهکارهایی را اتخاذ کنند تا قبل از پایان سال ۹۹ این طرح نیمه تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

یزد فردا: سید مهدی طلایی مقدم روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مراحل تکمیل این طرح که تعدادی از مدیران و کارشناسان بهداشت و درمان استان یزد و شهرستان حضور داشتند، افزود: پیمانکار ملزم به اتمام کار تا پایان امسال است ،اگر در این امر تعلل کند ضمن خلع ید، در دریافت مطالبات دچار مشکل می شود.

وی افزود: اطمینان داریم با همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تلاش و پشتکار پیمانکار ، نظارت مداوم، ساختمان این طرح درمانی تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

بودجه مورد نیاز طرح تامین می‌شود

 فرماندار بافق گفت: علاوه بر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد، سرمایه گذاران محلی و منابع داخلی این شهرستان،۲۰ میلیارد تومان هزینه های تکمیل بیمارستان را تامین می‌کنند و از لحاظ بودجه برای اتمام کارهای ساختمانی هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته این مسوول با راه اندازی بیمارستان یادشده علاوه بر مردم بافق ، اهالی شهرستان‌های بهاباد، کوهبنانِ کرمان و منطقه نوق از توابع شهرستان رفسنجان در فاصله نسبتا کم و زمان کوتاه از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و شهر بافق به قطب گردشگری سلامت در جنوب شرق استان یزد تبدیل می شود.

۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح ساخت بیمارستان

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه طرح ساخت بیمارستان بافق حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تجهیز این مرکز بهداشتی و درمانی بر عهده دانشگاه  است که پس از تکمیل کارهای ساختمانی انجام می‌شود و نگرانی در این باره وجود ندارد.

محمود نوری شادکام، اعتبار تجهیزات مورد نیاز را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: به محض پایان عملیات ساختمانی کارهای تجهیز بیمارستان آغاز می‌شود.

تهیه دستگاه «ام .آر .آی» بیمارستان یادشده

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در آیین معرفی رییس جدید بیمارستان ولیعصر(عج) بافق با بیان اینکه تهیه دستگاه «ام. آر. آی» با خرید سایر تجهیزات همراه است، گفت: باید ابتدا مجوز مرکز تصویر برداری اخذ شود که این امر در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و مراحل پایانی را سپری می‌کند.

دکتر محمدحسین زارع اضافه کرد: با خرید و راه اندازی دستگاه  یادشده  در این بیمارستان تازه ساز، نیاز مراجعه مردم منطقه به مرکز استان تا حدود زیادی رفع می‌شود.

کار ساخت بیمارستان یادشده در سال ۱۳۹۴ با پیگیری طلایی مقدم که به عنوان فرماندار وقت بافق فعالیت می کرد، در سایت بیمارستان کنونی آغاز شد و ظرف مدت سه ماه و نیم اسکلت بتنی چهار طبقه با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع انجام شد اما بعدها به دلیل کمبود یا بعضا نبود اعتبار کافی پیشرفت طرح با کندی رویرو شد.

بیمارستان فعلی بافق که سال ۶۹ با ۱۲ تخت بستری راه اندازی شد و بخش‌های مختلف جراحی، اطفال، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه ، آی.سی. یو، اورژانس و سی. سی. یو دارد و از وجود بیشتر تخصص‌های حوزه پزشکی و درمانی به صورت تمام وقت و پاره وقت برخوردار است اما ظرفیت تخت‌ها برای بستری بیماران، کافی نیست ضمن اینکه به خاطر کمبود ظرفیت تخت و امکانات مرتبط، از وجود برخی تخصص‌های تمام وقت و انجام بعضی اعمال جراحی مشکلاتی دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا