دهقان رئیس سازمان اورژانس یزد گفت: مشکلات قلبی عروقی و حوادث ترافیکی، عمده‌ترین مأموریت‌های اورژانس یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

یزد فردا: احمد دهقان در آستانه‌ی روز ملی فوریت‌های پزشکی در جمع اصحاب رسانه، گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار مأموریت توسط نیروهای اورژانس در استان انجام‌شده است که ۶۶ هزار نفر به طرق مختلف توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند‌.

رئیس سازمان اورژانس یزد افزود: در یک سال گذشته بیماری‌های قلبی عروقی و حوادث ترافیکی عمده‌ترین مأموریت اورژانس بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۸ هزار مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی به اورژانس استان گزارش‌شده است که ۱۶۱ نفر در این حوادث جان خود را ازدست‌داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس استان تصریح کرد: هم‌چنین حادثه سقوط از ارتفاع، مسمومیت با گاز منواکسید کربن، مسمومیت با الکل، غرق‌شدگی و مسمومیت‌های دارویی در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

دهقان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ نفر از هم استانی‌ها به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، ۹ نفر به دلیل مسمومیت با الکل و ۲۰ نفر به دلیل غرق شدن در استخرهای کشاورزی جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی با اشاره به مأموریت بالگرد اورژانس هوایی به مناطق ییلاقی، صعب‌العبور و دوردست افزود: در سال گذشته ۱۹۰ مورد درخواست امداد هوایی به این مرکز گزارش‌شده است که عمدتاً مربوط به حوادث ترافیکی و مشکلات قلبی عروقی بوده است.

رئیس سازمان اورژانس استان تأکید کرد: در حال حاضر 100 نقطه در استان جهت فرود بالگرد اورژانس هوایی آماده‌شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا