برداشت پسته از باغات بخش بفروئیه میبد آغاز شد.

یزد فردا: سرپرست جهادکشاورزی بخش بفروئیه میبد گفت:۵۶۵ هکتار از پسته زار‌های شهرستان میبد دربفروئیه واقع شده است از این مقدار ۵۰۰ هکتار بارور و ۶۵ هکتار غیربارور می باشد.

روح الله دهقان افزود: امسال پیش بینی می‌شود از کشاورزان بفروئیه از ۵۰۰ هکتار از پسته زار این منطقه، ۷۵۰ تن پسته خندان خشک برداشت کنند.

وی ادامه داد: بیشترین ارقام پسته دربفروئیه، کله قوچی، بادامی و فندوقی است که رقم بادامی مناسب‌ترین رقم پسته دراین منطقه است.

سرپرست جهادکشاورزی بخش بفروئیه میبد خاطرنشان کرد: امسال با مدیریت جهاد کشاورزی و تلاش باغداران آفت پسیل به خوبی در این منطقه کنترل شد، اما بخشی از محصول کشاورزان به دلیل آفتاب سوختگی ازبین رفته است.

دهقان گفت:خوشخبتانه امسال با راه اندازی یک ترمینال فراوری پسته، بخشی از مشکلات پسته کاران این منطقه حل شد و این ترمینال با ظرفیت ۶۰ تن دریک شبانه روز توانسته است محصول پسته این منطقه را با شیوه بهداشتی و سالم فراوری کند.

وی مهمترین مشکل پسته کاران این منطقه را کمبود آب عنوان کرد و گفت: هرچند اقداماتی در این زمینه ازسوی استان انجام شده است، اما با شرایط فعلی بسیاری از پسته زار‌های بفروئیه درمعرض نابودی قراردارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا