رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق ،پیشرفت فیزیکی مجتمع فرهنگی- هنری این شهرستان را ۸۰ درصد ذکر کرد و گفت: برای تکمیل این طرح نیمه تمام در حال حاضر ۲ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

یزد فردا: حسین ارجمند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از مجتمع یاد شده با بیان اینکه تیرماه ۹۸ به علت پرداخت نشدن بدهی پیمانکار، عملیات اجرایی طرح متوقف شد، افزود:با پیگیری‌های زیاد سرانجام ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که پس از تسویه حساب با پیمانکار با مبلغ باقی‌مانده ادامه کار مقدور نبود.

اعتبار مورد نیاز تاکنون منظور نشده است

وی اضافه کرد: این در حالی است که تا کنون اعتباری منظور نشده و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد ،این طرح همچنان بلاتکلیف است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق نیاز جامعه فرهنگی و هنری شهرستان به فضای مناسب فرهنگی را یاد آور شد و اظهارکرد :یکی از بزرگترین مشکلات هنرمندان کمبود فضا برای اجرای برنامه‌هاست که با تکمیل و بهره‌برداری مجتمع یاد شده این معضل رفع می‌شود.

مجتمع فرهنگی بافق مصوب سفر رییس جمهوری است

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این رابطه به پیگیری و رایزنی‌های انجام شده برای تکمیل مجتمع فرهنگی بافق اشاره کرد و گفت: اجرای این مجتمع از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری در سال ۹۴ است و تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان کار دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

مجید جوادیان زاده با بیان این که اعتبار این طرح استانی است افزود: ضروری است با تعامل وهمکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی, فرمانداری بافق و این اداره کل ، روند تکمیل مجتمع یاد شده،تسریع و تسهیل شود.

مجتمع فرهنگی بافق با هزار مترمربع  زیربنا شامل فضای نمایشگاهی،سالن آمفی تئاتر، فضاهای آموزشی و غرفه‌هایی برای عرضه محصولات فرهنگی است.

تلفیقی از معماری سنتی و مدرن از مهم‌ترین ویژگی‌های این سازه است که بیشتر فضاهای آن با رویکرد معماری بومی و سنتی و نمایی آجری برنامه‌ریزی شده و یکی از طرح ‌های منحصر به فرد استان به شمار می‌آید.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا