نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» هفته جاری بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» هفته جاری بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس نت»، جهاد اسلامی امروز (جمعه) در واکنش به این اقدام تاکید کرد، شارلی ابدو همچنان بر دشمنی خود با دو میلیارد مسلمان در جهان اصرار می‌ورزد و برای توجیه جنایت‌ها و نژادپرستی خود، به بهانه آزادی بیان متوسل می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه این بیانیه بر هفت نکته زیر تأکید کرد:

اول؛ اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را که حاضر به محکوم کردن اقدام شارلی ابدو نشد و آن را از مصادیق آزادی بیان دانست، به شدت محکوم می‌کنیم و آن را اظهاراتی وقیحانه و کینه‌توزانه می‌دانیم.

دوم؛ اقدام شارلی ابدو ناشی از آزادی بیان و عقیده نیست بلکه انعکاس کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است.

سوم؛ اظهاراتی که تلاش می‌کنند توهین به مقدسات و پیامبران را با بهانه‌هایی مانند آزادی بیان توجیه کنند اظهاراتی کینه‌توزانه است؛ توهین به پیامبران، خودِ تروریسم است؛ دیگر اینکه توهین به دین، مقدسات و پیامبران جنایت علیه بشریت به بهانه آزادی بیان است.

چهارم؛ انتشار هرگونه کاریکاتور، خبر، تصویر، یادداشت از طریق هرگونه رسانه‌ای در جهان علیه دین حنیف اسلام یا پیامبر (ص) یا پیامبران دیگر را محکوم می‌کنیم.

پنجم؛ مسلمانان در تمام جهان را به رد توهین به پیامبر اسلام (ص) فرامی‌خوانیم و درباره افتادن در باتلاق فتنه‌ها هشدار می‌دهیم.

ششم؛ مبلغان و علما باید صدای خود را در محکومیت اینگونه توهین‌ها بالا ببرند.

هفتم؛ از سازمان‌هایی که ادعای حمایت از حقوق بشر و مقابله با نفرت‌پراکنی و تروریسم دارند، می‌خواهیم که به مسوولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا