شهردار اردکان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و فعالیت های مختلف صنایع و اقتصادی در این منطقه ،آمادگی کامل برای توسعه روابط گردشگری و صنعتی با ایمولای ایتالیا وجود دارد.

یزد فردا: « مصطفی پوردهقان اردکان » افزود:  آمادگی داریم تا نسبت به حفظ و گسترش روابط این ۲ شهر تاریخی در زمینه های موردنظر تفاهم‌ لازم صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: اقدام‌های لازم در راستای برگزاری نشست با شهرداران و فعالان اقتصادی و گردشگری ۲ شهر صورت گرفته است و شهرداری اردکان آمادگی دارد در آبان ماه سال ۹۹ این دیدار و گفت‌وگوی مجازی را برگزار کند.

شهر ایمولا در استان امیلیا رومانیای ایتالیا قرار دارد.

 همچنین در تماس تلفنی موسوی رایزن اقتصادی سفارت ایران در ایتالیا و اعلام تمایل و آمادگی طرف ایتالیایی به توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی به دلیل ویژگی‌های خاص شهر اردکان، افزود که سفارت ایران در ایتالیا با هدف توسعه روابط دوجانبه تمام تلاش خود را در زمینه دعوت از سرمایه‌گذاران به اردکان و افزایش مراوده های فرهنگی و گردشگری به کار خواهد گرفت.

همچنین ششم شهریور ماه سال ۹۸ عضو شورای اسلامی شهر اردکان به ایرنا گفته بود که پیمان خواهرخواندگی اردکان و شهر ایمولای ایتالیا به تصویب شورای اسلامی شهر رسید .

محمدعلی مروتی  افزود: مقرر شد در آینده نزدیک شهرداران و اعضای شورای محلی هر ٢ شهر با یکدیگر در اردکان ملاقات کنند و این قرارداد از طرف شهرداری و شورای شهر ایمولای ایتالیا در زمینه های فرهنگی ، ورزشی ، هنری وشهرسازی تهیه و به وزارت امور خارجه ایران ارسال شده است و برای شورای شهر اردکان برای تصویب ارسال شده که منتظریم تا طرف های ایتالیایی  به اردکان سفر کنند و با فرهنگ این منطقه آشنا شوند .

شهر ایمولا بر اساس اطلاعات منتشره  در سال ۲۰۰۷ میلادی ۶۷ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت داشت و نام این شهر اولین بار در قرن هفتم میلادی توسط لمباردها که این منطقه را به استحکامات نظامی خود تبدیل کرده بودند، مورد استفاده قرار گرفت و این شهر بعد از «بولونیا» بزرگترین شهر استان امیلیا رومانیاست.

ایمولا در سال ۸۲ قبل از میلاد مسیح تأسیس شد و در قرون وسطی توسط گروه‌های مختلفی از امپراتوری بیزانس تا اعراب و خانواده‌های پادشاهی و پاپ به تصرف درآمد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا