زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

تا امروز باور نمی‌کردم اینقدر مدیریت و امور مملکت براساس نظم و منطبق با منطق باشد نه تنها مدیریت بلکه وجه تسمیه بعضی از مدیران و مسئولان. آیا می‌دانستید چرا نام رییس بنیاد مستضعفان پرویز فتاح گذاشتند؟یا چرا نام رییس فرهنگستان و ادب فارسی که گویند دارای پست‌های دیگر هم هست را حداد عادل نامیده‌اند؟ و چرا نام…؟ زبان‌دراز برای تک‌تک‌شان دلیل منطقی دارد.

فتاح را به این دلیل، فتاح می‌گویند چون باعث شد قفل در درد دل‌های حداد عادل باز شود و سکوت مخلصانه ایشان شکسته گردد! همه دیدید ایشان چقدر برای رفع مشکل رشته ادبیات و علوم انسانی و فرهنگ و تربیت در جامعه مخصوصا برای دانش‌آموزان مستضعف! در مرفه‌ترین و گران‌ترین نقطه تهران مدرسه غیرانتفاعی تاسیس نموده است. حالا مستضعفان در این مدرسه راهی نیافتند تقصیر خودشان است که مستضعف بوده و پول نداشتند یا راهشان دور بوده است! مثلا توقع دارید جناب عادل از شمالی‌ترین نقطه تهران با پسران وزرا و مدیران، سرمایه‌داران و نمایندگان مجلس و روسای نهادها… سوار خط واحد شوند بروند جنوب تهران ابدا، چنین چیزی امکان ندارد.

و نیز فهمیدیم فرزندان آقای حداد عادل با داشتن مدرک دکترا و فوق‌لیسانس علیرغم کار تمام‌وقت حداقل حقوق را می‌گیرند و زندگی را با حداقل حقوق هم می‌گذرانند و شکر خدا را که یکبار هم مثل معلمان حمایتی اعتراض نکرده‌اند، آفرین بر حداد که عادلانه چه بچه‌های خوب و قانعی را تربیت کرده است! البته مردم می‌توانند کمپین حمایت برای گرفتن حداقل بگیری آنها برپا کنند به همین منوال معنی و وجه تسمیه عادل، قالی‌باف و… را می‌توانید حدس بزنید البته شاید بعد از آن بخواهید یا مجبور باشید فورا عذرخواهی و توبه کنید مثل فتاح! زبان‌دراز که تواب و عذرخواه از این سهوالقلم!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/3Rfli
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا