مشاور ترافيك شهرداري يزد:
بافت مرکزي نياز به 15 پارکينگ دارد
تنها يک پارکينگ دربافت مرکزي ايجاد شده است
 

مشاور ترافيك شهرداري يزد با بيا ن اين مطلب که در سال 83 مطالعاتي در زمينه ايجاد پاركينگ در سطح شهر و روستاهاي استان انجام گرفته است ، گفت : با مطالعات انجام شده مشخص شد بافت مرکزي به 15 پاركينگ نيازدارد ،اما به دليل مشكلاتي كه در رابطه با تملك اراضي در بافت مركزي براي احداث پاركينگ وجود دارد، تنها يكي از پاركينگ ها كه زمين آن در تملك شهرداري بوده شروع به احداث شده است.

محسن آثاري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا - منطقه يزد، با اشاره به اين مطلب که پاركينگ هاي كوچكي در سطح شهر ايجاد شده است،اظهار داشت: ‌با توجه به اينكه يكي از رئوس اصلي برنامه هاي ترافيكي هر منطقه آموزش ترافيك مي باشد ، انتظار مي رود صدا و سيما،‌آموزش و پرورش ، دانشگاه و... در اين مسير كمك نمايند.

وي افزود: ستاد شهر سالم برنامه اي تحت عنوان ستاد كميته ساماندهي ترافيك دارد كه اين ستاد فعاليت خود را بر روي محور آموزش شروع كرده و آخرين مصوبه آن انتخاب رانندگان وسايل نقليه دولتي و نيمه دولتي به عنوان كار گروه هدف آموزش مي باشد.

وي همچنين ادامه داد :آئين نامه آموزشي تدوين خواهد شد و از طريق دبيرخانه شوراي ترافيك استان تكميل و از جانب استاندار به كليه دستگاههاي دولتي استان ابلاغ مي شود.

محسن آثاري با اشاره به اينكه با تغييراتي كه از اواخر سال 83 در دبيرخانه شواري ترافيك استان ايجاد شد شاهد اقدامات بيش از پيش در اين دبيرخانه ، اجراي طرح ها و نيز افزايش در جذب بودجه هاي استاني و مركزي بوده ايم؛ اذعان داشت :در خصوص مسائل مربوط به آموزش پرسنل مسئول شهرداري در حوزه هاي عمراني و ترافيكي در سال گذشته دوره هاي بسيار خوبي را پشت سر گذاشتيم.

مشاور ترافيك شهرداري يزد در پايان فعاليتهاي شوراي ترافيك در رابطه با برگزاري جلسات موثر و مفصل در طول سال گذشته به منظور تبادل نظر و اجراي هر چه بهتر اقدامات ترافيكي در استان و در مجموع عملكرد اين شورا به خصوص در سال 84 را خيلي بيشتر و بهتر از گذشته عنوان كرد.

 

منبع:ایسنا
پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا