فرماندار خاتم با اشاره به اینکه مجموعه بازرگانی فرآوری پسته در خاتم ایجاد می‌شود، از کاهش اعتبارات شهرستان محروم خاتم در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا، جواد میربهبودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار داشت: روستاهای شهرستان خاتم مولد و پایدار هستند، شهرستان خاتم جوان‌ترین شهرستان استان از لحاظ سنی فرصتی جهت توسعه شهرستان خاتم است.

میربهبودی گفت: 83 پروژه در شهرستان خاتم با اعتبار 155 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که 77 پروژه در حوزه زیرساخت‌ها، راه، آب و برق، کشاورزی، صنعتی، منابع طبیعی و حوزه شهری با اعتبار 455 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و 6 پروژه با اعتبار 104 میلیارد تومان هم کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و به طور مستقیم و غیرمستقیم برای 200 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خاتم یکی از قطب‌های پسته استان یزد است و نیاز به مجموعه‌های فرآوری پسته در این شهرستان احساس می‌شود افزود: از پروژه‌های شاخص شهرستان که با حضور مقامات استانی افتتاح می‌شود، شرکت بازرگانی فرآوری پسته، تولید پوشاک، کلنگ‌زنی طرح اقدام ملی مسکن، افتتاح پروژه بهسازی محور هرات و مروست و 5 پروژه تولید خوراک دام و طیور است.

فرماندار خاتم ادامه داد: اقتصاد شهرستان خاتم بر محور کشاورزی و دامپروری استوار است و در تولید محصولات پسته مقام اول، گندم، جو و حبوبات هم پیشرفت‌‌های خوبی داشته است.

میربهبودی با اشاره به اینکه بیشترین آمار جمعیتی عشایر در شهرستان خاتم سکونت دارند گفت: این شهرستان شاهراه چهار استان با 200 هکتار بافت تاریخی و 250 اثر تاریخی و طبیعی دارد.

وی گفت: شهرستان خاتم یک شهرستان محروم است و متاسفانه منابع اعتباری آن در این سال‌ها کاهش یافته و امیدواریم با اختصاص بودجه‌های بیشتر در شهرستان رونق و توسعه را مشاهده کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا