یزد فردا: «سپیده رضایی» مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد اظهار داشت: بی شک نقش بانوان در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش فوق العاده‌ای بود. در دوران سخت جنگ نقش مادران شهدا، نقش همسران شهدا، زنان مباشر در میدان جنگ، در کارهای پشتیبانی بسیار ممتاز بود و بانوان فداکار سرزمین ما به خوبی نقش آفرینی کردند.

رضایی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد که در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت: در این کنگره بایستی نقش بانوان به زیبایی و با ظرافت تبیین گردد. به ویژه نسل نوجوان و جوان باید نسبت به این رسالت بانوان واقف شده و الگوبرداری نمایند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد افزود: نقش همسران صبور شهدا، زنان جوانی که عمدتاً در دوران شیرین، عقد یا روزهای آغازین تشکیل زندگی خانوادگی و مشترک خبر شهادت همسرشان را بشنوند و چون کوه استوار و نستوه خم به ابرو نیاورند و شهادت او را تحمل کنند بی نظیر و مثال زدنی است.

وی ادامه داد: همسرانی که بعضاً در دوران بارداری و یا با دارا بودن کودکان خردسال بار عظیم مسئولیت را به دوش بکشند، بی دریغ نقشی بی بدیل است؛ و لذا یکی از اهداف کمیته بانوان در کنگره شهدا نه تنها تجلیل از این بزرگواران است بلکه به تصویرکشیدن گوشه‌ای از رشادت‌های مجموعه زنانی است که در پرورش مردان متعهد نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده درحوزه بانوان در این کنگره بیان کرد: ازجمله برنامه‌های ذیل این کمیته، تأمین ۴۰۰۰ جهیزیه برای زوج های نیازمند، ۴۰۰۰ کمک معیشت برای افراد نیازمند، دیدار با ۴۰۰۰ خانواده شهید استان، برگزاری یادواره شهدای شهرستانی و استانی، تألیف ۱۰ جلد کتاب از زندگینامه و خاطرات همسران صبور شهدا، ساخت مستند از خاطرات همسران سردارن، فضاسازی میدان بانوی شهیده واقع در آزادشهر یزد، ساخت تندیس بانوی شهید و نصب آن در یکی از میادین اصلی شهر، ساخت مستند از چند مادر شهید و برنامه‌های متنوع دیگر هستند که اجرا خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: امید آنکه حق مطلب ادا شده باشد و بتوانیم اهداف و راه شهدا را ادامه دهنده باشیم و روز واپسین شرمنده عزیزان و مدیون همسران و فرزندان شاهد نباشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا