یزد فردا: ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خاتم دستگیر شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و پایش شبانه ۲ شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

موسی شمسایی افزود: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان شدند و با کمین در مسیر آنها، در ساعت ۲ بامداد موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی خاطرنشان کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه مشغول شکار و صید پرندگان با ارزش وحشی منطقه بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی با بیان اینکه در این مناطق پرندگان وحشی از جمله کبک و تیهو حضور دارد، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده بابت شکار هر قطعه کبک به محیط زیست، سه میلیون ریال است که با رای دادگاه به حساب دولت واریز می شود.

شمسایی اظهار کرد: اجزا اکوسیستم هر کدام نقش موثری در طبیعت دارد،  اگر آنها را از بین ببریم ، اختلالی در نظم ایجاد می شود و از مردم می خواهیم  با اطلاع از هرگونه شکارغیر قانونی و غیرمجاز مراتب را به اداره محیط زیست خاتم اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

جنگل‌های طبیعی باغ شادی و باغ معدن خاتم در دهستان چاهک و در روستای بختیاری این شهرستان قرار دارد، که این مناطق از زیستگاه‌های مهم استان یزد است./ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا