تقوی گفت: امسال مدارس هیات امنایی هیچ افزایش شهریه ای نداشته و هیچ مدرسه ای حق دریافت شهریه خدمات ویژه ندارد و همچنین لباس فرم دانش آموزان نیز تغییری نخواهد کرد.

 به گزارش رفسنجان فردا، رئیس آموزش و پرورش رفسنجان در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و سالروز شهادت صارمی خبرنگار شهید، خبرنگاران و اصحاب رسانه را چشم بینای جامعه و حلقه واسطه مردم و مسئولین دانست و از خبرنگاری بعنوان شغلی جهادگونه و سخت یاد کرد.

حسین تقوی در ادامه با اشاره به اینکه هجوم ناگهانی ویروس کرونا جامعه فرهنگی را تحت تأثیر قرار داد، گفت: معلمان در شرایط بحرانی کرونا مدافعان حریم آموزش و پرورش بودند و جهادگونه در عرصه تعلیم و تربیت جنگیدند تا سال تحصیلی به اتمام برسد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در ادامه به افزایش درصد قبولی امتحانات نهایی دانش آموزان نسبت به سال قبل اشاره کرد و افزود: امسال بعلت وجود ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، حوزه های امتحانی از ۱۰ به ۲۱ افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته دانش آموزان 47 رتبه اول تا سوم استانی در مسابقات فرهنگی هنری کسب کردند و 9 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند؛ همچنین با کسب 42 رتبه اول تا سوم در مسابقات قرآن و عترت، 14 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

تقوی در ادامه به کسب 19 رتبه استانی در جشنواره نوجوان سالم و حضور 117 دانش‌آموز در مسابقات درس هایی از قرآن در مرحله کشوری و کسب رتبه‌های متعدد اشاره کرد.

وی بیان کرد: سال تحصیلی گذشته 57 هزار دانش‌آموز، سه هزار نیروی رسمی شاغل و دو هزار و 700 نفر در مدارس غیردولتی مشغول بودند.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان آغاز سال تحصیلی جدید را 15 شهریورماه اعلام کرد و گفت: پروژه مهر با هدف آمادگی و برنامه ریزی مدارس برای سال تحصیلی جدید، طبق روال هر سال از اول تیرماه آغاز شده و دو کارگروه بهداشت و سلامت به کارگروه‌های قبل اضافه گردیده و بازدید کلیه مدارس از لحاظ پروتکل های بهداشتی توسط این کارگروه صورت می گیرد.

تقوی یادآور شد: کلاسها در سال تحصیلی آینده درصورت سفید شدن وضعیت شهرستان، حضوری و اگر وضعیت زرد یا قرمز باشد بصورت نیمه حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد و معلمان در خصوص چگونگی تهیه محتوای آموزش الکترونیکی آموزش می‌بینند.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات عدیده ای که ویروس کرونا به همراه داشت، فرصتی ایجاد کرد که به سمت آموزش الکترونیکی برویم.

وی تاکید کرد: امسال مدارس هیات امنایی هیچ افزایش شهریه ای نداشته و هیچ مدرسه ای حق دریافت شهریه خدمات ویژه ندارد و همچنین لباس فرم دانش آموزان نیز تغییری نخواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان با تاکید بر ضرورت به روز کردن علم و دانش، گفت: در سال گذشته دوره‌هایی برای آموزش الکترونیک برگزار شد و امسال نیز دوره‌های توانمندسازی و دانش‌افزایی برای همکاران برگزار می شود.

وی از برگزاری اولین همایش ملی "آموزش فضای مجازی در آموزش و پرورش" خبر داد که توسط حوزه معاونت پژوهشی آموزش و پرورش رفسنجان برگزار می‌شود و افزود: مهلت ارسال مقالات تا پایان آبان ماه است و آیین اختتامیه آن در صورتی که وضعیت شهرستان قرمز نباشد حضوری برگزار خواهد شد.

وی هم چنین به فرسودگی برخی مدارس اشاره کرد و خواستار توجه دولت و اداره کل به نوسازی مدارس شد.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا