پورمحمدی گفت: سیاست دادگستری در برابر مجرمان طبق قانون اسلامی است و رفتار قاضی، کادر مجموعه دادگستری و کارمندان زندان کاملا اسلامی است.

به گزارش رفسنجان فردا، رئیس دادگستری رفسنجان در جلسه تودیع و معارفه رئیس زندان شهرستان گفت: سیاست دادگستری در برابر مجرمان طبق قانون اسلامی است و رفتار قاضی، کادر مجموعه دادگستری و کارمندان زندان کاملا اسلامی است.

وی با اشاره به سیاست کلی دادگستری در برخورد با مجرمان، افزود: مجازات و تنبیه شخص مجرم برای عبرت گیری و بازدارندگی سایرین، دور بودن مجرم از جامعه ای که در آن جرم مرتکب شده و جنبه آموزشی و فرهنگی برای ساخت یک انسان عادی از یک مجرم می باشد.

پورمحمدی یکی از ضعف های موجود در زندان را واگذار کردن سازمان زندان از سمت قوه قضاییه به قوه مجریه عنوان کرد و کمبود بودجه را به دلیل این واگذاری دانست.

رئیس دادگستری نبود زیر ساخت های مناسب مانند کمبود آب شرب، مشکل تخلیه فاضلاب و فرسوده بودن زندان را از جمله مشکلات زندان رفسنجان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: زندان رفسنجان قبل از شیوع ویروس کرونا با کاهش مجازات مجرمان و مرخصی دادن به مجرمین، سعی در کاهش جمعیت زندان کرد؛ به طوریکه ۲۰تخت اضافی در زندان رفسنجان موجود ماند که در استان این کار بی سابقه بود.

پورمحمدی تصریح کرد: یکی از کارهایی که میتوان برای کاهش جمعیت زندان ها انجام داد استفاده از پابند الکترونیکی است که دیگر نیاز به زندانی کردن مجرم در زندان نباشد.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا