به منظور انسجام بخشی به آموزش کودکان در برابر مخاطرات و تقسیم کار بین دستگاههای متولی امر کودکان، جلسه ای در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ در ابتدای جلسه، حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان، ضمن خیر مقدم به اعضاء، به استناد بندهای "ب" و "چ" ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور، با بیان اهمیت آموزش در مدیریت بحران، کودکان و نوجوانان را یکی از گروههای هدف اصلی و آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.

صدیقی ضمن مهم دانستن موضوع پیشگیری از شیوع کرونا در وضعیت فعلی، تاکید کرد : ممکن است در این شریاط بلایای طبیعی دیگری نیز مانند زلزله رخ دهند و غفلت از آمادگی مردم در خصوص آمادگی در برابر بلایای طبیعی دیگگر، آسیب زا خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را انسجام بخشی به آموزش کودکان (افراد زیر 18 سال) در زمینه مدیریت بحران و تقسیم کار بین دستگاههای متولی کودک اعلام کرد.

در ادامه معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان، در خصوص برنامه های این جمعیت برای کودکان از جمله طرح دادرس برای دانش آموزان، المپیاد آماده، و المپیاد جوانه توضیح داد.

میرحسینی عنوان کرد : با توجه به شرایط کرونا، آموزشهای حضوری در حال حاضر ممکن نیست و بایستی تا جای ممکن از فضای مجازی برای آموزش کودکان استفاده کرد. 

مدیر روابط عمومی اورژانس استان، در خصوص برنامه های اورژانس برای کودکان در مدارس و مهدکودکها، و تولید محتوا به صورت کشوری توضیحاتی ارائه داد.

دکتر طباطبایی اظهار داشت : آموزش مدیریت بحران و دوره های اورژانسی به کودکان از جمله سخت ترین آموزشهای مدیریت بحران به گروه های هدف است. لذا لازم است که مربیان ما ادبیات آموزش به کودک را از طرف سازمانهای متولی کودک فرا بگیرند تا بیشترین بازدهی را در آموزش شاهد باشیم.

کارشناس آموزش سازمان آتشنشانی در خصوص برنامه های آموزشی این سازمان برای کودکان توضیح داد و تاکید کرد: در طول سال تحصیلی همه روزه به حدود صد نفر دانش آموز و کودک که به این سازمان مراجعه میکنند آموزش در خصوص ایمنی و اطفا حریق میدهد. وی مشکل اصلی این سازمان را نبود بودجه و فضای آموزشی اعلام کرد.

کارشناس مسئول امور کودکان سازمان بهزیستی گفت : سازمان بهزیستی گروههای مختلفی از کودکان از 2 ماه تا 18 سال در قالب مهد کودک، مراکز توانبخشی، مراکز رفاه کودک و غیره را در بر می گیرد.

یگانگی بیان داشت : که یکی از شروط جذب مربی برای مهدهای کودک، داشتن مدرک کمکهای اولیه است و در عین حال،  آمادگی ارائه آموزشها به این کودکان را دارد. یگانگی تاکید کرد

نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز توضیح داد : با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا، کانون در حال حاضر به صورت حضوری میزبان کودکان و نوجوانان نیست.

مشرف گفت : کانون آمادگی همکاری از طریق مراکز خود برای آموزش کودکان در زمینه آمادگی در برابر مخاطرات را دارد.

حاتمی، نماینده سازمان فرهنگی شهرداری، امادگی این سازمان را برای اموزش کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

ملانوری، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری، تاکید کودکان با توجه به آسیب پذیر بودن و نقش محوری در خانواده، لازم است آموزش ببینند. همچنین والدین و مربیان و دیگر افراد مرتبط با کودکان نیز باید آموزش ببینند.

ملک زاده، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری، بر لزوم آموزش و تولید محتوا به تفکیک گروه بندی سنی کودکان و نوجوانان تاکید کرد. وی افزود فضای مجازی به تنهایی اثربخشی مناسب برای آموزش ندارد واستفاده از روشهای دیگر مانند بازی، داستان، قصه گویی و غیره میتواند به آموزش کودکان کمک کند.

  










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا