اقدامات مدیریت مصرف انرژی انجام شده در ساختمان شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تشریح شد.

یزدفردا:اقدامات مدیریت مصرف انرژی انجام شده در ساختمان شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تشریح شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، مجتبی شهبازی رئیس اداره نظارت بر خدمات و دبیر کمیته انرژی این شرکت، اقدامات و فعالیت‌های مدیریت مصرف انرژی انجام شده در شرکت را برشمرد.

وی تعویض برج‌های خنک کننده فایبرگلاس جریان متقاطع (کراس فلو) را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: این سیستم‌ها در عین سادگی بهترین عملکرد را داشته و علاوه بر نیاز کمتر به فشار پمپ، عمر و دوام بسیار طولانی‌تری دارد و سبب حذف نازل‌های توزیع آب شده است.

وی ادامه داد: کاهش مصرف آب، کاهش مصرف برق، کاهش صدا و لرزش، افزایش راندمان از جمله مزایای جایگزینی برج‌های خنک کننده فایبر‌‌گلاس با برج‌های گالوانیزه است.

شهبازی با اشاره به تاکید مدیریت شرکت به مصرف بهینه انرژی در ادارات و حذف سیستم‌های سرمایشی در پایان ساعت اداری، گفت: از دیگر اقدامات مدیریت مصرف انرژی در ساختمان این شرکت، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی در روزهای تعطیل اداری و دیرتر روشن کردن آن در روزهای اداری است که موجب کاهش مصرف آب برج‌های خنک‌کننده و کاهش مصرف برق می‌شود.

همچنین تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی، تنظیم درجه حرارت بر مبنای دمای آسایش و نصب کولرهای آبی در قسمت خروجی اضطراری که باعث افزایش گردش جریان هوا و خنک شدن ساختمان و حذف کلیه فن کوئل‌های راهروها از مدار گردید؛ از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش مصرف انرژی و کم شدن چشم‌گیر مصرف برق انجام شده است.

دبیر کمیته انرژی برق منطقه‌ای یزد همچنین به حداقل رساندن سیستم روشنایی اتاق‌ها با توجه به میزان نور استاندارد در روز، تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره دوجداره در مامور‌سرا، نصب توری پلاستیکی پشت پنجره‌های رو به آفتاب، تعویض پروژکتور‌های پر‌مصرف 400 وات ستاد مرکزی با پروژکتور‌های 100 وات، مکان‌نمایی مجدد پروژکتورهای تامین کننده روشنایی پیرامونی ساختمان ستاد و حذف 60 درصد پروژکتورهای موجود و استفاده از سنسور­های روشنایی هوشمند داخل راهرو‌ها، سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ‌ها را از مهم‌ترین اقدامات کاهش مصرف انرژی برق در ساختمان‌های شرکت دانست.

گفتنی است، جمع‌آوری پساب آبدارخانه‌ها و انتقال برای آبیاری باغچه‌ها نیز از اقدامات مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد در زمینه مصرف آب است.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا