مقامی گفت: کشتار دام تنها باید در کشتارگاه‌های مجاز و با نظارت اکیپ‌های دامپزشکی صورت پذیرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ رئیس شبکه دامپزشکی ضمن تبریک فرا رسیدن عیدسعید قربان عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار سایر بیماری‌های مشترک میان حیوان و انسان از هر گونه کشتار غیر مجاز جلوگیری میشود و ذبح دام نباید توسط افراد در منزل و خیابان‌ها صورت گیرد.

محمود مقامی افزود: کشتار دام تنها باید در کشتارگاه‌های مجاز و با نظارت اکیپ‌های دامپزشکی صورت پذیرد و در همین راستا کشتارگاه صنعتی دام واقع در کیلومتر ۵ جاده رفسنجان - کرمان در روز عید قربان فعال و بصورت رایگان آماده ارائه هر گونه خدمات به مردم می باشد.

وی عنوان کرد: افرادی که برای ذبح دام به کشتارگاه مراجعه می‌کنند، حتماً ماسک و دستکش داشته باشند و برای نذورات نیز تنها یک نفر نیز حضور یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه کشتار دام تحت نظارت اکیپ‌های دامپزشکی صورت میگیرد بیان کرد: دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار از ناظران بهداشتی شبکه‌ دامپزشکی جهت نظارت بر لاشه های قربانی در شهرستان مستقر می باشند.

وی در پایان از شهروندان خواست که در صورت ضرورت با شماره ۳۴۳۲۲۰۶۳ تماس حاصل نموده و از نظرات بهداشتی کارشناسان این شبکه استفاده و یا از خدمات رایگان نظارتی بهره مند گردند.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا