مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی از شناسایی و تدوین 43 فرصت های سرمایه گذاری حوزه عمرانی شهری استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی در نشست مشترک با  شهرداران استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها به صورت مجازی برگزار شد افزود: این کار به همت مرکز خدمات سرمایه گذاری و با همکاری استانداری، شهرداری ها و شرکت های مشاور انجام شده است.

وی گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای استان در قالب استاندارد با رویکرد ایجاد زیرساخت مطلوب براي سرمایه‌گذاران و تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مدیریت شهری استان تعریف شده است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری جذب سرمایه گذاری را یکی از ابزارهای توسعه شهرها برشمرد و اظهار داشت: بدون شک این مهم با فراهم نمودن فضای مناسب سرمایه‌پذیری در شهرهای استان امکان‌پذیر خواهد بود که مهمترین ویژگی آن، وجود هماهنگی بین متولیان امر در پذیرش سرمایه‌گذاران و حمایت و کمک به آنها در یک بستر زمانی بلند مدت می‌باشد.

وی با بیان اینکه فرصت های عمرانی شهری یزد به زودی معرفی می شوند ادامه داد: این فرصت ها در مرحله مطالعات پیش امکان سنجی است و در حال حاضر مطالعات فارسی کلیه پروژه ها ارایه شده است.

نمازی افزود: طبق این مطالعات، 159 هکتار عرصه قابل مشارکت با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 100 میلیارد تومان شناسایی شده است که کمترین نرخ بازدهی داخلی آنها 21 درصد و بیشترین آن 146 درصد که هردو مربوط به پروژه های  شهرداری شاهدیه می باشد.

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه از نظر حجم سرمایه گذاری مربوط به شهرداری اشکذر با حجم سرمایه گذاری 125 میلیارد تومان و کوچکترین پروژه مربوط به شهرداری مهریز با سرمایه مورد نیاز بالغ بر دو میلیارد تومان است. همچنین وسیع ترین پروژه توسط شهرداری هرات با 50 هکتار عرصه و کم متراژترین پروژه نیز با 350 متر عرصه توسط شهرداری ابرکوه معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست با تشریح اهمیت جذب سرمایه گذاری در پروژه های شهرداری‌ها بر تعریف دقیق مختصات پروژه ها تاکید کرد  و از شهرداران خواست اقدامات لازم جهت اخذ مجوزهای لازم برای اجرای پروژه ها را در اسرع وقت پیگیری نمایند تا فرصت ها جهت ارایه به سرمایه گذاران آماده شود و آنها نگرانی بابت اخذ مجوزها نداشته باشند.

محسن صادقیان افزود: در گام های بعدی ضروری است با فعال نمودن هیأت عالی سرمایه گذاری در شهرداری ها، بازاریابی مستمر برای جذب سرمایه‌گذار در فرصت‌های یادشده، ارایه آموزش‌های کاربردی در حوزه امور مالی و سرمایه‌گذاری برای مدیران و کارکنان شهرداری‌ها و تدوین مشوق‌های استانی ویژه برای جذاب نمودن سرمایه‌گذاری در حوزه عمران شهری در دستور کار قرار گیرد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا