حجت الاسلام ارجمند گفت: عرفات از عرفان و شناخت خدا گرفته شده است و در این روز بایستی در مسیر خداشناسی گام برداریم.

به گزارش رفسنجان فردا، حجت الاسلام والمسلمین ارجمند عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان در بیان فضیلت و فلسفه نهم ذیحجه و روز عرفه با اشاره به اهمیت این روز که از اعیاد بزرگ اسلامی به شمار می رود، گفت: زائران خانه خدا، در مراسم عظیم حج از ظهر روز عرفه در صحرای عرفات وقوف می‌کنند و در غروب این روز به سمت مشعرالحرام می‌رونـد و خود را برای سایر مناسک با شکوه حج آماده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عرفات از عرفان و شناخت خدا گرفته شده است و در این روز بایستی در مسیر خداشناسی گام برداریم، گفت: دیدار خدا شود میسر/ با دیده دل نه دیده سر

حجت الاسلام والمسلمین ارجمند ادامه داد: خدا را باید با دیده قلب بشناسیم و معرفت پیدا کنیم؛ وقوف عرفات که همه ساله در مراسم حج به جا آورده می شود، برای شناخت حقیقت و آشنایی با خدای تعالی است و فضای عرفات به همین منظور بزرگ و وسیع درنظر گرفته شده است.

وی افزود: وقوف در عرفات گویا کلاس تکمیل شناسایی حق و طی نمودن مدارج عرفان و حقیقت است؛ زیرا این معرفت انگیزه و اساس کلیه حرکات و شناخت هاست.

عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان با تأکید بر اینکه عبادت بدون شناخت ارزش ندارد، اظهار کرد: تا خدا را نشناسیم عملمان ارزش ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین ارجمند با ذکر این مطلب که شناسایی حضرت آدم و حوا در عرفات رخ داد، تصریح کرد: در سایه همین شناخت است که در این مکان باید طوائف مسلمین گرد هم آیند تا هم یکدیگر را بشناسند و به حوائج یکدیگر آشنا شوند، هم دشمنان حوزه اسلام را بشناسند و وظیفه خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وقوف عرفات به منزله توقف پشت در خانه خداست، گفت: باید پشت در ایستاد و سماجت کرد تا خداوند در را بگشاید و اجازه ورود دهد.

روز محشر عاشقان را با قیامت کار نیست/ کار عاشق جز تماشای جمال یار نیست
از سر کویش اگر سوی بهشتم می برند/ پای ننهم که در آنجا وعده دیدار نیست

رفسنجان زیبا/

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا