معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز به کار اولین مدرسه تابستانی هلال احمر خبر داد و گفت: از ابتدای مردادماه، فیلم‌های آموزشی مخاطرات و کمک‌های اولیه در صفحات شبکه‌های اجتماعی رسمی هلال احمر ارائه می شود.

به گزارش یزدفردا، حامد صدیقی معاون آموزش، پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با آموزش همگانی مخاطرات و کمک‌های اولیه به صورت حضوری، نیمه حضوری و... گفت: شرط رفتار صحیح و یادگیری آموزش‌ها هنگام بروز حوادث، تکرار و تمرین است.

معاون آموزش، پژوهش جمعیت هلال ‌احمر استان یزد با اشاره به وظیفه جمعیت در موضوع آموزش همگانی در سوانح و حوادث و بلایا تاکید کرد: اولین مدرسه تابستانی هلال احمر با هدف کاهش آسیب به مردم و با شعار "خانواده آماده در مخاطرات" از ابتدای مردادماه آغاز و فیلم‌های آموزشی مخاطرات و کمک‌های اولیه در 44 سرفصل آموزشی از جمله ارزیابی بیمار، تنفس مصنوعی، خفگی، علائم حیاتی، خونریزی‌ها، شکستگی‌ها، قطع اندام، آتل بندی، غش، صرع، مسمومیت‌ها، زخم‌ها، سکته قلبی، سوختگی‌ها، وظایف پیش از زلزله، وظایف در حین زلزله و ...  هر روز ساعت 19 در شبکه های اجتماعی اینستاگرام به آدرس yazd.rcs  و شبکه آپارات نیز به آدرس rcsyazd ارائه خواهد شد.

به گفته صدیقی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال ‌احمر استان یزد در پایان آموزش‌ها با برگزاری امتحان مجازی، به شرکت کنندگان گواهی حضور در دوره اعطا خواهد شد و تمامی افراد بالای 12 سال می توانند در این دوره شرکت کنند.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا