مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : خانه های هلال با توجه به ضرورت توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث در مناطق روستایی راه اندازی می شود.

یزدفردا: دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  از فعالیت خانه‌های داوطلب که تعدادشان در استان ۴۶ مورد است یاد کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در قالب تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور در تلاش است با گسترش فعالیت خانه‌های داوطلب که عمدتاً در زمینه فعالیت‌های داوطلبی فعالیت دارند، خانه‌های هلال را با اولویت مناطق روستایی ایجاد کند.

وی از مزایای ایجاد خانه‌های هلال علاوه بر جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی که توسط خانه‌های داوطلب انجام می‌شود را فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب و حتی امدادگری خواند و گفت: این کانون‌ها به ویژه در مناطق شهری و روستایی در هنگام رخداد بلایا و حوادث می‌توانند نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد : در کنار اهداف اشاره شده، موارد دیگری مانند گسترش آموزش‌های همگانی و عمومی در میان آحاد جامعه، نهادینه‌سازی فرهنگ کار داوطلبی و فعالیت‌های بشردوستانه به‌صورت اجتماعی، تشکیل و تجهیز تیم‌های عملیاتی در محلات مختلف برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در ساعات اولیه حوادث و زمان طلایی امدادرسانی و تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی از طریق همکاری محلی و گروه‌های سازمان‌یافته، به‌عنوان اهداف مهم راه‌اندازی این خانه‌ها عنوان شده است.

حرازی زاده با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال  و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رئیس جمعیت هلال ‌احمر کشور محسوب می شود،تاکید کرد:انتظارداریم با راه اندازی و توسعه خانه های هلال درسطح روستاهای استان یزد افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی و اشاعه فرهنگ خود امدادی و نوع دوستی در جامعه ایفا کند، بیان کرد: جمعیت هلال احمر امروز در کشور به عنوان یک سازمان پیشتاز در مباحث امداد و نجات مطرح است.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر در استان تعداد نه خانه هلال فعالیت دارند که امیدواریم تا شهریورماه امسال زیرساخت‌های لازم برای ایجاد تعداد بیشتری از آنها در استان باشیم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا