شریفی گفت: کارگروه اشتغال فعال شده تا به موانع و مشکلات متقاضیان رسیدگی و منجر به اشتغالزایی شود.

به گزارش رفسنجان فردا، رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: برای بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در رفسنجان که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی، کارگاه و کسب و کار هستند و در بحران کرونا آسیب دیده‌اند پیامک ارسال شده تا در سامانه‌ای که دولت برای پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام کرده بود، ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد ۸۳۵ نفر ثبت‌نام کردند و در مجموع مبلغ ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد به آنها پرداخت شد.

شریفی در ادامه به آغاز بازپرداخت تسهیلات از مهر و آبان سال جاری به مدت ۲ سال اشاره و ابراز امیدواری کرد: به کارگاه‌های تولید و اشتغال به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان در اختیار کارفرما قرار گرفت، مشاغل عادی ۱۲ میلیون تومان و به رانندگان و تاکسی‌های بین شهری نیز ۶ میلیون تومان تعلق گرفت.

رئیس اداره کار رفسنجان گفت: امسال اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۵۸۵ نفر در سامانه کارا وجود دارد که باید ثبت‌نام کنند و در همین راستا کارگروه اشتغال فعال شده تا به موانع و مشکلات متقاضیان رسیدگی و منجر به اشتغالزایی شود.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل برای یک هزار و ۸۱۸ نفر که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده بودند اشتغال ایجاد شد.

شریفی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، در شهرستان رفسنجان از اسفند ماه سال گذشته تا کنون از ۴۷۲ طرح با تقاضای ۴۷۱ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال، ۳۴۱ طرح با مبلغ ۳۲۲ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال اجرا شده و برای ۵۱۰ نفر نیز به طور مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا