معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری بخش ویژه سومین دوره جشنواره سرود و نمایش احسان با عنوان «خاطره گوئی112ثانیه ای احسان در ایام کرونا» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به عمده فعالیت های کانون های دانش آموزی هلال احمر گفت: هرساله همزمان با ایام فراغت دانش آموزان، برنامه هایی ویژه اعم از سرود و نمایش برای این قشر طراحی میشود که در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا ، بخش ویژه سومین دوره مسابقات سرود و نمایش احسان با عنوان «خاطره گوئی احسان در ایام کرونا» برگزار می شود.

میرحسینی افزود: این جشنواره با موضوع خاطره گوئی ۱۱۲ ثانیه ای ویژه سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از سوی معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی و هلال احمر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهم ترین اهداف این جشنواره شامل تقویت حس بشردوستی و کمک به هم نوع در میان نوجوانان و ایجاد روحیه شادابی و پویایی در ایام شیوع بیماری کرونا و ایجاد نشاط و تجلی رفتارهای بشردوستانه است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این بخش دانش آموزان می توانند خاطره ای از احسان و نیکوکاری و یا فعالیت بشردوستانه در ایام شیوع کرونا که در حق کسی انجام داده اند را تعریف نمایند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: شرکت در این بخش برای کلیه دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال آزاد است و لازم نیست الزاما عضو کانون دانش آموزی هلال احمر باشند.

یادآور می شود، طبق فراخون، داوری سومین دوره جشنواره احسان، در دو رده سنی ۷ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال انجام می شود و استفاده از حرکات دست و موسیقی و لباس و تغییر لحن گوینده مورد تاکید است و تکنیک های خاطره گوئی و زیبایی خاطره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، در این جشنواره، کیفیت تصاویر و نصب پوستر جشنواره در هنگام ضبط الزامی است. همچنین تن صدا نباید یکنواخت نباشد و خاطرات براساس منظق و واقعیت تعریف شود، در این زمینه ترتیب خاطره گوئی شامل مقدمه کوتاه و توصیف اتفاق و نتیجه گیری اهمیت دارد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا نیمه مهر ماه در قالب لوح فشرده با ذکر عنوان جشنواره و به همراه فرم مشخصات ارسالی در قالب CD به شعب هلال احمر استان تحویل دهند.

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا