معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام 28 مورد حادثه و نجات 5 نفر در یک ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : 28عملیات امداد و نجات در یک ماه گذشته شامل: 12 عملیات جاده ای، 8 مورد خدمات حضوری ، 3 مورد خدمات شهری ، 1 مورد صنعتی و کارگاهی  و 4 عملیات کوهستان بوده است.

حسینی افزود: طی این عملیات ها 66 نفر دچار حادثه شدند که 43 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 9 نفر در خدمات حضوری ،6 نفر در خدمات شهری ، 1 نفر در صنعتی و کارگاهی و 7  نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: به دنبال این عملیات 5 نفر نجات یافتند که به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شد.

خدمات رسانی 30  تیم به حادثه دیدگان

حسینی افزود: 107 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 30  تیم به همراه 10 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 6 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 19 دقیقه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را 1 ساعت و 34 دقیقه و 50 ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده  از تاریخ 1 تیر ماه 99 لغایت 31 تیر ماه 99 می باشد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا