تاکنون 105 طرح اشتغال پایدار روستایی- عشایری در حوزه صنایع دستی و گردشگری به بانک های عامل معرفی شدند، که 100 طرح تسهیلاتی به مبلغ 280 میلیارد ریال دریافت کرده، که برای 314 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا دهقان معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد دیدار و گفتگو کرد.

دهقان در این نشست بر لزوم حمایت از مشاغل خانگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش صنایع دستی و گردشگری می توانیم فرصت های مناسبی برای اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط خوبی داریم گفت: برخی از ارگان ها دارای تسهیلات می باشند ولی طرح و شخصی که تسهیلات به او پرداخت کنند ندارند. در حوزه صنایع دستی متقاضی دریافت تسهیلات زیاد است ولی متاسفانه سهم تسهیلات ناچیز است و به بسیاری از مجوزه های صنایع دستی تسهیلات اختصاص نمی یابد.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی می توان با تسهیلاتی حدود 150 میلیون ریالی یک فرصت شغلی ایجاد کرد.

عماد تشکری نیز در این نشست با بیان اینکه از سال90 تاکنون 6 هزار و 302 طرح مشاغل خانگی توانسته مبلغی معادل 409173 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند گفت: سهم مشاغل خانگی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان 908 طرح با مبلغی معادل 58470 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بودجه این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان 42 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بودجه بوده ایم افزود: دو هزار و 114 مجوز مشاغل خانگی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط این اداره کل تاکنون صادر شده است. امیدواریم با توجه به جهانی شدن شهر یزد و همین طور جهانی شدن زیلوی میبد و ... بتوانیم نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تاکنون 105 طرح اشتغال پایدار روستایی- عشایری در حوزه صنایع دستی و گردشگری به بانک های عامل معرفی شدند، که 100 طرح تسهیلاتی به مبلغ 280 میلیارد ریال دریافت کرده، که برای 314 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

تشکری با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری استان یکی از بخش هایی است که به علت شیوه ویروس کرونا آسیب جدی دیده اند گفت: امیدواریم بتوانیم با منابع محدود حمایت های لازم را از هنرمندان حوزه صنایع دستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بخش های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات کارگاه های آسیب دیده از کرونا در فرصت باقی مانده با ورود به سامانه کارا ثبت نام نمایند.

گفتنی است در این دیدار برخی از نمایندگان و هنرمندان انجمن صنایع دستی استان دهقان را همراهی کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا