امام جمعه مهریز گفت: سند همکاری بین چین و ایران خوشایند است چون ارتباط دو کشور قدرتمند مشرق زمین باهم برقرار می شود

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه به سند همکاری بین کشور چین و ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس پلید،آمریکا سعودی ها و عمارات کشورهای بهانه جویی می کنند که هیچ وقت دوستدار ایران نبوده اند و در مورد برجام حتی ایران را تشویق به امضا این قرار داد ننگین کردند.
وی افزود: هم اکنون سلطنت طلب ها در فضاهای مجازی با شعار فروش خاک ایران علیه امضا این قرار داد موضع گرفته اند در حالی که خودشان در آن دوران باعث مستعمره ایران به کشورهای مختلف شدند.
حجت السلام محی الدینی ادامه داد: مردم ایران با دادن خون خود مانع از اشغال یک وجب از خاک ایران به دست دشمن شدند با درایت رهبری این سند همکاری امضا می شود.
وی به سال روز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت(ع) اشاره کرد و گفت: ازدواج معامله و خرید و فروش نیست بلکه زندگی دو انسان است آینده جامعه به ازدواج وابسته است ملاک در ازدواج باید محبت باشد.
وی افزود: امروزه جوانان به خاطر مسائل اقتصادی از ازدواج می ترسند و این مسئله را باید دولت مردان کشور حل کنند و زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند
حجت الاسلام محی الدینی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا بعضی از تشریفات اضافی برای ازدواج از بین رفت و فقیر و غنی در برگزاری مراسمات ازدواج باهم برابر شدند.
وی عنوان کرد: افراد زیادی در انتظار ازدواج هستند ولی به علت های مختلفی موفق به ازدواج نمی شوند بالا رفتن سن ازدواج یک هشدار است و باید جدی گرفته شود.
حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به سخنان رهبری در مورد کاهش رشد جمعیت گفت: کاهش رشد جمعیت را باید جدی گرفت و خانواده های فرزندانشان توانایی ازدواج و تشکیل خانواده را دارد به ازدواج تشویق کنند.

  • نویسنده : فائزه چاوشیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا