کاظمی گفت: پروتکلها به متصدیان و صاحبان مراکز مواد غذایی آموزش داده می شود و تعهدات لازم انجام می گیرد تا در صورت عدم کسب نمره حدنصاب، بعنوان مرکز قرمز معرفی و نام آنها در فضای مجازی و رسانه ها اعلام می شود.

به گزارش رفسنجان فردا، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، به منظور اجرای دقیق طرح نظارتی، واحدهای نظارتی در سطح استان تقسیم بندی شدند.

وی ادامه داد: برهمین اساس، حوزه فعالیت مراکز ۱۱۰ و کلانتریها بر عهده فرمانداری و نیروی انتظامی، حوزه نظارت امورشهر و شوراها به شهرداری و پمپ بنزینها به شرکت ملی فراوردهای نفتی واگذار شده است.

مجید رنجبر کاظمی افزود: نظارت بر مراکز طبخ و مواد غذایی و آرایشگاهها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده است.

وی از تشدید نظارت و بازرسی برای مراکز توزیع و طبخ مواد غذایی خبر داد و خاطر نشان کرد: در جلسه ویژه کرونا که ۲۱ تیرماه در معاونت بهداشتی تشکیل شد، با دستور دکتر جمالیزاده، مراکز توزیع و طبخ مواد غذایی در دو مرحله به صورت ضربتی و با شدت بیشتر بازرسی می شوند.

رنجبرکاظمی ادامه داد: دراین خصوص جلساتی با کارشناسان و بهورزان برگزار و پروتکلهای بهداشتی و مصوبات وزارت بهداشت به آنها آموزش داده شد.

کاظمی هم چنین از انتشار نام مراکز قرمز در رسانه ها خبر داد و گفت: طبق طرح فوق، در مرحله اول پروتکلها به متصدیان و صاحبان مراکز مواد غذایی آموزش داده می شود و تعهدات لازم انجام می گیرد تا در صورت عدم کسب نمره حدنصاب، بعنوان مرکز قرمز معرفی و نام آنها در فضای مجازی و رسانه ها اعلام می شود.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: طرح تشدید نظارت بر مراکز مواد غذایی از ۲۳ تیرماه آغاز شده و مرحله اول آن تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. رفسنجان زیبا/

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا