حسین چرخ انداز گفت: بیش از دو هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شدند و براساس دستور دادستان و مقام قضایی که گرفتیم نسبت به جمع آوری این انشعابات اقدام می شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مدیرعامل اداره آب و فاضلاب رفسنجان اظهار کرد: مصرف آب در رفسنجان با توجه به وضعیت آب شهرستان و به دلیل بحران پیش آمده از ویروس کرونا، مصرف آب ۳۰ درصد افزایش یافته است.
حسین چرخ انداز تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده به مردم توصیه می کنیم با رعایت کامل مسائل و پروتکل های بهداشتی براساس دستورالعمل های دانشگاه های علوم پزشکی ده درصد در مصرف آب صرف جویی کنند تا دچار بحران آب نشویم.
وی با تاکید بر جمع آوری پمپ هایی که مستقیم به شبکه وصل شدند گفت: توصیه می کنیم ابتدا مخزن ذخیره آب گذاشته شود بعد پمپ نصب شود این اتفاق باعث می شود اکثر جاها با کمبود و قطعی آب مواجه نشویم.
مدیرعامل شرکت آب رفسنجان با اشاره به اینکه نصب پمپ بر روی شبکه اصلی باعث ضایع شدن حقوق شهروندی و همسایه می شود افزود: مردم مکان هایی که پمپ قوی نصب کردند به اداره آب و سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند با توجه به مجوزهایی که از دادستان اخذ کردیم و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری پمپ های غیرمجاز اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان افزود: بیش از دو هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شدند و براساس دستور دادستان و مقام قضایی که گرفتیم نسبت به جمع آوری این انشعابات اقدام می شود تا مشکل کم آبی به حداقل برسد.
چرخ انداز گفت: با توجه وضعیت بحرانی آب به وجود آمده مجوز چهار حلقه چاه گرفته شده است که سه حلقه چاه حفر شده و دوتا حلقه در مدار بهره برداری است و خط لوله یک حلقه هم در دستور کار است و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد تا پایان تیرماه یک حلقه دیگر هم به مدار بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: خط برق این دوحلقه چاه به زودی اجرا می شود و تا پایان هفته جاری برق دار می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان گفت: تمام سعی خود را انجام می دهیم که امسال با کمترین بحران آب روبرو باشیم.
وی با بیان اینکه در برخی نقاط روستاها مانند ده شفیع با تانکر آبرسانی می شود گفت: قریب دوماه است که کل روستاها را تحویل گرفتیم قبلا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی ارائه خدمات می شد، سعی می کنیم مشکلات آب روستاها را حل کنیم.
چرخ انداز گفت: در بدترین شرایط و در اوج و پیک مصرف روستاها را تحویل گرفتیم، در حال کامل کردن اطلاعات هستیم مشکلات را رصد می کنیم و جاهایی که نیاز به بازسازی داشته باشند را در دستور کار قرار می دهیم.
وی عنوان کرد: در حومه غربی یک حلقه چاه حفر، تجهیز و وارد مدار شده است که آب روستاهای قوام آباد و عیش آباد مشکل نداشته باشند و با همکاری اداره برق کمترین تلفات برق را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان عنوان داشت: نقاطی از روستاها مشکل داشتیم که با تانکر سیار آب رسانی می شود.
وی یادآور شد: اگر مردم با ما همکاری کنند با مشکل کم آبی کمتری روبرو می شویم و از طرفی منتظر جذب اعتباری برای بازسازی شبکه آب، تعویض لوله ها هستیم که براساس اطلاعاتی که مشاوره ارائه خواهد داد، مشکلات آب را حل کنیم.
چرخ انداز بیان کرد: هزینه نصب انشعاب آب روستایی و شهری فرق نکرده است.
وی افزود: رفسنجان یکی از شهرهای تنش آب است دشت شهرستان خشک است بارندگی ها خوب است ولی تاثیری بر سفره های زیر زمینی ندارد.

چرخ انداز گفت: روزانه هر کولر آبی ۵۰۰ لیتر آب مصرف می کند و در مجموعه قریب به ۹۵ هزار کولر آبی در شهر رفسنجان وجود دارد که حجم بالایی از آب را در طول روز مصرف می کنند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب رفسنجان گفت: ورودی چاههای آب به شهرستان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه در حالیکه مصرف در شهرستان ۷۵۰ لیتر در ثانیه است، کمبود آب در چنین شرایطی دور از انتظار نیست./ خانه خشتی

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا