مدیر کارگاه قالی بافی فاطمه الزهرا (س) می گوید: اگر به مشکلات کارگاه قالی بافی که کمبود بودجه و امکانات است، رسیدگی شود خانم های زیادی می توانند در سنین مختلف آموزش ببینند و به کار مشغول شوند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ کارگاه قالی بافی حضرت فاطمه الزهرا شهر صفائیه با زیربنای ۱۸۰ متر در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده است.
حسنی مدیر کارگاه قالی بافی حضرت الزهرا (س) صفاییه در گفتگویی اشتغالزایی برای خانواده های بی بضاعت را انگیزه اصلی برای احداث این کارگاه عنوان و بیان کرد: در اوایل کار تعداد ۲۵ نفر در این کارگاه برای صحن حضرت الزهرا قالی می بافتند که در این مدت ۳۵ تخته قالی ۱۴متری برای صحن حضرت الزهرا بافته وتحویل داده شده است.
وی افزود: بعد از مدتی به دلیل کمبود دستگاه دار قالی تعداد نیروها به ۱۲نفر رسیده و تا کنون ۴۵ تخته قالی بافته و تحویل داده شده است.
حسنی با اشاره به اینکه مدت زمان بافت کامل هر تخته قالی ۶ ماه است گفت: در حال حاضر ۴۸ تخته قالی رو مبلی در دو رنگ و دو تخته قالی ۳/۴ و یک قالیچه کوچک در این کارگاه درحال بافت است.
مدیر کارگاه قالی بافی صفاییه با بیان اینکه ساعات کاری کارگران این کارگاه در روز ۹ ساعت است، تصریح کرد: به علت کمبود بودجه در این کارگاه، تنها تعدادی از کارگران بیمه هستند و صرفه اقتصادی این کارگاه به کار و پشتکار کارگران بستگی دارد که در چه مدت و چه نمونه قالی را بتوانند تحویل دهند.
حسنی بر ضرروت حل مشکلات این کارگاه؛ کمبود امکانات و بودجه تاکید داشت و ادامه داد: اگر به مشکلات این کارگاه رسیدگی شود خانم های زیادی می توانند در سنین مختلف در این کارگاه آموزش ببینند و به کار مشغول شوند.
وی عنوان کرد: خانم ها اگر در جامعه خود اشتغال داشته باشند می توانند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشند؛ فقط این که پشتوانه محکم مالی داشته باشند و مسئولین نگاه ویژه ای به نقش زنان در اقتصاد و اشتغال زایی داشته باشند و کمک حال آنان باشند./ خانه خشتی

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا