اولین نشست هم¬اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز به منظور تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های این شهرستان در فضای مجازی و بررسی مصوبات جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز، با تقدیر از تلاش مسئولان و کتابداران شهرستان به بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی پرداخت و از مسئولان خواست در راستای رفع نیازهای فرهنگی جامعه و دسترس‌پذیر کردن منابع اطلاعاتی برای اقشار مختلف مردم گام بردارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز فعالیت اصولی در فضای مجازی و ارتباط مستمر با اعضا و کتابخوانان در این فضا را خواستار شد و افزود: ارائه برنامه‌های فرهنگی و برطرف کردن نیازهای آموزشی مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، باید جزو رسالت‌های اصلی و مهم کتابخانه‌ها در شرایط کنونی باشد.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت ناخواسته از شیوع ویروس کرونا، فرصت خوبی برای مطالعه اقشار مختلف جامعه پدید آورد و کتابداران در این شرایط می‌توانند با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه از طریق فضای مجازی و تبادل اطلاعات، استفاده بهینه کنند.

قریشی در پایان سخنان خود به تمدید مهلت شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه اشاره کرد و گفت: تا نون  بیش از هزار و 800 نفر از مردم این شهرستان در این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

در پایان این جلسه هم‌اندیشی، مسئولان کتابخانه‌های عمومی مهریز مشکلات کتابخانه‌های متبوع خود را مطرح کردند و مسائل مربوط به کتابخانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا