حجت الاسلام پورمحمدی گفت: با حمایت جدی از بحث تولید و اقتصاد توسط قوه قضائیه جلوی تعطیلی بسیاری از کارخانه ها گرفته شد.

به گزارش رفسنجان فردا، حجت الاسلام پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت کریمه اهل بیت و روز دختر، حضرت معصومه(س) را جز امامزادگان واجب التعظیم دانست که دارای مقامات معنوی و جایگاه بسیار بزرگی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بخصوص سردار شهید سپهبد سلیمانی و تبریک هفته قوه قضائیه، آیت الله شهید بهشتی را رکن اساسی در تدوین قانون اساسی، روحانی مجتهد و مسلط به زبان های دنیا و استعداد فوق العاده خواند.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انتخاب حجت الاسلام رئیسی به سمت رئیس قوه قضائیه بعنوان کسی که از درون قوه بیرون آمده و به تمام زوایای قوه قضائیه آشنا است صورت گرفت و با حرکت جهادی ایشان در قوه، تحول ایجاد شد.

وی با اشاره به سال جهش تولید ، رفع موانع تولید را بسیار جدی و اقتصاد را اولویت کوتاه مدت و بلندمدت کشور عنوان کرد.

رئیس دادگستری رفسنجان یادآور شد: ۳۶ میلیون جوان ۱۵ تا ۴۰ ساله در کشور وجود دارد و دومین کشور دنیا در سطح دانش آموختگان هستیم و از لحاظ کشاورزی بسیار حاصلخیز و پتانسیل و ظرفیت بسیار گسترده ای داریم.

پورمحمدی با اشاره به یکی از کارهای بزرگ قوه قضائیه در بحث رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکننده در کشور و دنیا، افزود: با حمایت جدی از بحث تولید و اقتصاد توسط قوه قضائیه جلوی تعطیلی بسیاری از کارخانه ها گرفته شد.

وی مسئله عدالت و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم دانست و گفت: اگر مبارزه با فساد انجام نشود منابع کشور در معرض خطر قرار می گیرد و قوه قضائیه مبارزه با فساد را از خود آغاز کرده و هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد.

وی کارآمدی و به روز بودن ، حفظ کرامت و ارزش های انسانی ، تشکیل مجتمع ویژه به رفع فساد، ساماندهی و تسریع در احکام عملی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ، ساماندهی پرونده های معوق و تعیین تکلیف فوری و دیدار و ارتباط مستقیم مردمی را از جمله دستورالعمل های در دست اقدام قوه قضائیه اعلام کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه در قضیه اکبر طبری نشان داد که مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه شروع شده است و ۱۲۶ قاضی تا کنون از فعالیت تعلیق شدند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری و زندانیان از زمان آیت‌الله رئیسی، به پرونده های ورودی‌ سه ساله دادگستری رفسنجان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ تعداد ۴۱ هزار و ۴۰۰ پرونده ورودی دادگستری بوده که ۴۰ هزار فقره مختومه شد و در سال ۹۷ از ۳۳ هزار و ۵۴۰ ورودی، ۳۳ هزار و ۲۰۰ پرونده رسیدگی و مختومه شد ، همچنین پرونده های ورودی‌ سال ۹۸، ۵۰ هزار فقره بوده که ۵۲ هزار و ۲۰۰ پرونده مختومه شده است.

رئیس دادگستری خاطر نشان کرد: اولین رتبه کاهش جمعیت کیفری استان مربوط به رفسنجان بوده است و پایین ترین تعداد زندانی متعلق به رفسنجان است و با کمک خیرین و ستاد دیه پایین‌ترین بدهکاران استان در زندان رفسنجان هستند که طی ۱۹ سال اخیر برای اولین بار در رفسنحان آمار زندانیان به کمترین میزان رسیده و ۲۰ تخت خالی وجود داشت. رفسنجان زیبا/

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا