رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان از برگزاری کنگره تبلیغ اسلامی همزمان با سراسر کشوردر شهرستان خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام مهدی حسنی کبوترخانی قبل از خطبه های نمازجمعه در جمع نمازگزاران با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) و با اشاره به یکم تیرماه سالروز راه اندازی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این سازمان در سال ۶۰  در تاریخ تقویم انقلاب اسلامی روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویش های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن بینانه و عمیق با هدف تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی به جامعه انقلابی به ویژه جوانان جویای معرفت و حقیقت شکل گرفت.

وی تصریح کرد: این سازمان با گذشت چهار دهه از عمرش منشاء برکات و خدماتی بوده که امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.

حجت الاسلام مهدی حسنی افزود: تبلیغ فرهنگ و فکر معارف اسلامی باید با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش ها انجام شود به گونه ای که بر جان و دل مخاطبان بشینید و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: بار امانتی که امروز بر دوش ملت ایران است از همیشه تاریخ سنگین تر است اگر در این گام مبتنی بر تجربه تاریخی اراده نیرومند مردم به استقامت در مسیر نیل به قله ها تعلق گیرد این بار بزرگ به مقصد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: مردمی حق طلب که بارها ثابت کردند اگر کلمه حق و اسلام ناب در نظرشان روشن و مبین شود از پا نخواهد نشست، ارتقای دستگاه نظام محاسباتی و حتی رشد متنوع عقلانی دینی هم از مهمترین ثمرات هویتی تبیین است.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: مسئله تبلیغ در اسلام به میدان آوردن و حفظ مردم در مقام مسئولیت است، تبلیغ اسلامی ابزار مهمی است برای تحقق مردم سالاری دینی جریان تبلیغی در این راه باید از طریق دانش و هنر و فن آوری و تازه های روز به روز جهان ارتباطات بهره گیرد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان از این مهم و قاعده مستثنی نیست و ما هم با سازه وکارهایی که در نظر گرفتیم تمام دغدغه خود را صرف کردیم  تا تحقق اهداف اسلام ناب و تمدن سازی برای رسیدن به جامعه امام زمانی صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان از برگزاری کنگره تبلیغ اسلامی همزمان با سراسر کشوردر شهرستان خبر داد و گفت: اولین کنگره ملی تبلیغات اسلامی در هفته سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با سراسر کشور در رفسنجان برگزار می شود و هدف از برگزای آن هم افزایی و شناسایی پتانسیل های بالقوه و بالفعل در حوزه فرهنگی و تبلیغی کشور که امری لازم برای ایجاد جبهه واحد در این حوزه است.

وی ادامه داد: این کنگره به دنبال این است که به نقش محرک در این حوزه بپردازد تا هم سازمان تبلیغات اسلامی را برای برداشتن گام های محکم و استوار برای گام دوم انقلاب اسلامی تحریک و تحکیم کند و با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی اصلی ترین ماموریت خود یعنی مردمی کردن تبلیغ به تحقق برساند.

حجت الاسلام حسنی گفت: با قله سازی، برندسازی و الگو سازی فعالیت های موفق فرهنگی و تبلیغی مردمی، به جهت دهی و انگیزه دهی فعالیت های مردمی کمک کند.

حجت الاسلام حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: ۱۲۰ مسجد در رفسنجان وجود دارد که در ۸۰ مسجد نماز جماعت به صورت چند وعده ای برگزار می شود.

وی افزود: ۶۵ خانه عالم در رفسنجان وجود دارد و ۱۶۵ ائمه جماعات در سامانه سجام ثبت اطلاعات دارند قریب به ۲۰۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان یادآور شد: برای محقق کردن رسالت های سازمان، یک قرارگاه جهادی از طلاب جوان پایه کار تشکیل شد که در این راستا امام محله فعال شد (در هر محله امام جماعتش منحصرا برای نمازجماعت، منبر، وعظ و خطاب نباشد) که به امور اجتماعی محله هم بپردازد، ۴ مسجد شهرستان در طرح امام محله قرار گرفتند.

وی اقدامات واحد سایبری در رفسنجان را دومین گام برای محقق ساختن رسالت های سازمان تبلیغات دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال آموزش های مجازی و سایبری است که همه  ائمه جماعات را در برابر دشمن مسلح کند. خانه خشتی

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا