سردار محمدرضا اسحاقی گفت: ظرف یک و نیم سال گذشته خیرین امنیت ساز ۲۲۰ میلیارد تومان به نیروی انتظامی کمک کردند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ سردار محمدرضا اسحاقی صبح امروز در آیین افتتاحیه ساختمان ستاد نیروی انتظامی رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) این شهرستان اظهار کرد: یکی از رسالت های اساسی دولت ها موضوع امنیت و زیرساخت های آن در همه رده هاست.
معاون مهندسی ناجا تصریح کرد: در سال های گذشته با پیگیری و تاکید مقام معظم رهبری عقب ماندگی در حوزه تجهیزات نیروی انتظامی در مدت سالیان طولانی مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفت و در برنامه ششم دولت، پیشنهادات خوبی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه توسعه نقاط سکونتگاهی متناسب با امکانات پلیس گسترش پیدا نکرده است تصریح کرد: بین منابع موجود و نیازها فاصله فاحشی بود که در برنامه ششم دولت، با یک برنامه ۵ ساله بودجه ای برای احداث و تجهیز نیروی انتظامی اختصاص یافت که سالی پنج هزار نیرو به نیروی انتظامی اضافه وامکانات تجهیز هم اختصاص یابد.
معاون مهندسی ناجا افزود: در رفسنجان تا سال گذشته ۲ کلانتری بود امسال به ۳ کلانتری افزایش یافته است.
سردار اسحاقی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور شرایطی نیست که جوابگوی تمام خواسته ها باشد گفت: با این وجود امنیت و ایجاد زیرساخت در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم در مجلس جدید مورد توجه قرار می گیرد.
معاون مهندسی ناجا با اشاره به اینکه مقوله خیرین امنیت ساز برای اولین بار سه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان انتظامی و دولتی تدوین شده است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در آن جلسه بر کمک مردم در حوزه امنیت تاکید داشتند و به استناد آن وزیر کشور ساز و کار قانونی این امر را محقق کردند و مجمع روسای امنیت ساز جهت تقویت زیرساخت های امنیت تشکیل گردید.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز نیروی انتظامی طالب ارائه خدمات هستند ادامه داد: خوشایند سازی محیط کار انتظامی باعث افزایش راندمان کاری و ارائه خدمات بهتر می شود.
معاون مهندسی ناجا ابراز کرد: قریب ۱۵ درصد از افراد در مراکز انتظامی آورده می شود ولی اکثریت جهت گرفتن خدمات به نیروی انتظامی مراجعه می کنند؛ لذا این محیط باید شایسته مردم باشد.
سردار اسحاقی با بیان اینکه مردم کرمان در زمینه خیر و خیرات پیشتاز هستند عنوان کرد: وجود خیریه های بزرگ با قدمت طولانی و بیشترین صندق قرض الحسنه در کشور از آن استان کرمان است.
معان مهندسی ناجا افزود: شهید سلیمانی منشاء بزرگترین خیر نه تنها در جغرافیای کشور و استان؛ بلکه در کل خاورمیانه است که از استان کرمان شکل گرفته و انگیزه و اعتقاداتش از درون این استان است که خواب را از ظالمین دنیا ربوده است.
وی عنوان ابراز داشت: کرمان در خیرین امنیت ساز جزو استان های برتر کشور است و رفسنجان تا کنون رتبه برتر را در استان کرمان و کشور به لحاظ حجم ساخت وسازها داراست.
معاون مهندسی ناجا گفت: بودجه حوزه مهندسی در سال گذشته قریب هزار میلیارد تومان از محل عمرانی بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد؛ ظرف یک و نیم سال گذشته خیرین امنیت ساز ۲۲۰ میلیارد تومان به نیروی انتظامی کمک کردند. خانه خشتی/

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا