رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان از فروش زیرزمینی سموم کشاورزی آن هم به قیمت گزاف و کاذب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ عباس حاج عبدالهی در جلسسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان گفت: موضوع افزایش شدید قیمت سموم کشاورزی و تقاضای دامداران برای افزایش قیمت شیر 2 موضوع مهم در این شهرستان است.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت ارز 4200 تومانی را از واردات سموم کشاورزی برداشته است سموم کشاورزی در انبارها وجود دارد که در کمیته ای جهت بازرسی از فروشگاه های سموم کشاورزی در هفته گذشته تشکیل شد و با بازرسی از فروشگاه های عرضه سموم، سمی در فروشگاه ها پیدا نشد.

 عباس حاج عبدالهی بیان کرد: در حالی که سم به صورت زیرزمینی و با قیمت گزاف و کاذب به فروش می رسد به طوری که قیمت سموم کشاورزی طی ماه گذشته 100 تا 200 درصد افزایش یافته و موجبات نگرانی کشاورزان را فراهم کرده است.

 وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش قیمت سموم کشاورزی در رفسنجان، قیمت نهاده های کشاورزی و علوفه هم افزایش یافته و دامداران به ویژه گاوداران را با مشکلاتی مواجه کرده است.

حاج عبدالهی ادامه داد: این افزایش قیمت به دلیل برداشتن ارز 4200 تومانی از نهاده های کشاورزی وارداتی است ضمن اینکه بحران کرونا هم باعث کاهش خرید و مصرف شیر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان خاطرنشان کرد: دامداران تقاضا دارند که شیر دام های خود را با قیمت 2900 تومان به کارخانه ها بفروشند و در بازار به قیمت بالای 3100 به مردم عرضه شود که باید به طور مقطعی قیمت شیر افزایش یابد./شبستان

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا