مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان در حال حاضر با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه روبرو است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ "حسین چرخ انداز" در نشست هم اندیشی با فرماندار و بخشداران رفسنجان اظهار کرد: حل مشکلات آبفا جزء با همکاری مسئولین امکان پذیر نیست و مسئولین باید در جریان و وضعیت منابع تامین آب، چگونگی آبرسانی و... قرار بگیرند.

وی وجود انشعابات غیرمجاز شهری و روستایی را یکی از معضلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و افزود: شناسایی و جمع آوری این انشعابات، جزء ضرورت ها و اولویت های کاری شرکت آبفا بوده و برنامه مدون و مداومی برای مقابله با این معضل در شرکت تهیه شده و با جدیت در حال انجام می باشد.  

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان وجود شبکه های خودگران در روستاها را یکی دیگر از چالش های پیش روی شرکت آبفا دانست و خاطرنشان کرد: با وجود شبکه های خودگردان هیچگونه نظارتی بر میزان مصرف مشترکان نیست و مشترک هم هیچگونه هزینه ای برای مصرف آب پرداخت نمی کند و با توجه به فرسودگی، شبکه آبرسانی روستاهای خودگردان باید تعویض شود که این امر نیاز به اعتبار دارد.

وی عنوان کرد: برای تحت پوشش قرارگرفتن شبکه خودگردان باید روستاها ضمن اعلام آمادگی، حق انشعاب نیز پرداخت نمایند.

چرخ انداز در ادامه به مواردی همچون ضرورت جدا سازی مصرف آب فضای سبز از آب شرب، تامین اعتبار برای بازسازی شبکه های فرسوده با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد شبکه آبرسانی فرسوده است و تامین اعتبار برای به اتمام رساند ساخت مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی رفسنجان که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان با بیان اینکه شهرستان رفسنجان در حال حاضر با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است، خواستار نهایت همکاری دستگاههای اجرایی، ارگانهای دولتی و شهروندان در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد.

چرخ انداز تأکید کرد: باید با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماضی با دارندگان انشعابات غیر مجاز و پرمصرف برخورد شود./ایسنا

 

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا