به گفته شهردار رفسنجان ۶۵ درصد از بودجه ۳۱۰ میلیارد تومانی این شهرداری در سال جاری صرف امور عمرانی خواهد شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمدرضا عظیمی زاده شامگاه  شنبه در نشست خبری اظهار داشت : بودجه سال ۹۹ شهرداری ۳۱۰ میلیارد تومان است که ۳۵ درصد آن صرف امور  جاری و ۶۵ درصد صرف امور عمرانی خواهد شد.

وی در مورد اولویت بندی بودجه  در سال ۹۹  تصریح کرد: عمده فعالیت شهرداری در سال جاری اجرای آسفالت قسمت های فاقد آسفالت و خاکی و تعویض و روکش آسفالت بخش هایی است که خراب هستند و نیاز به تعمیر دارند.

عظیمی زاده  ساماندهی رودخانه شور در اسد آباد را به عنوان پروژه سد چشمه از پروژه های اولویت دار امسال دانست و افزود: این طرح در ۹ فاز شامل کف سازی، بدنه و حاشیه سازی رودخانه، احداث مسیرهای پیاده رو، دوچرخه سواری و فضای سبز در حاشیه رودخانه امسال اجرا می شود و بستر رودخانه باید تثبیت شود و جلوی خاک و سیل که آسیب زننده هستند گرفته شود.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه پروژه های دیگر شهرداری، پروژه قدس و بلوار شهید سید محمدکاظم هاشمی و احداث چند پارک محله ای بوستان در سال جاری اجرا می شوند اظهار کرد: تملکاتی در قسمت هایی از شهر در خیابان شهید خالویی، خیابان شهید کشاورزی همچنین در بلوار خلیج فارس و بلوار کوثر صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کف سازی بازار رفسنجان به عنوان معبرعمومی مردم در دستور کار است این بازار از آثار تاریخی ارزشمند شهر محسوب می شود از طرفی سقف این بازار هم نامناسب است و  با توجه به اینکه سقف بازار ملکی است صاحبان مغازه ها باید همکاری کنند تا سقف بازار مقاوم سازی، تعمیر و بازسازی شود.

شهردار رفسنجان تجهیز ماشین آلات آتش نشانی را در سال جاری عنوان کرد و گفت: نیاز به بالابر داریم که برای اطفای حریق احتمالی احتیاج است برای ایمنی شهر خودروهای امداد مجهز و خوب نیاز داریم همچنین تجهیزات فردی سازمان آتش نشانی و احداث یک باب ایستگاه آتش نشانی در دستور کار است.

وی در خصوص اجرای سیستم فاضلاب شهری هم اظهار داشت: در شهرهای پراکنده که وسعت آن ها به تناسب جمعیت زیاد است اجرای این پروژه مقرون به صرفه نیست و اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای این طرح نیست، دستگاه های مختلف از جمله شهرداری می توانند همکاری کنند تا بخشی از سرمایه و یا زمین توسط شهرداری در اختیاز شرکت های اجرایی طرح قرار گیرد و در نهایت بخشی از آبی استحصالی هم به شهرداری اختصاص یابد.

خانه حاج آقا علی به شهرداری رفسنجان تحویل داده میشود

وی در خصوص اثر باستانی و بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی ) گفت: استانداری کرمان پیشنهاد داد که شهرداری رفسنجان متولی این خانه شود تا با نگهداری و صرف هزینه های داخل آن، درآمدی هم به شهرداری برسد لذا این پیشنهاد به عنوان بنای ارزشمند گردشگری منحصر به فرد در کشور طی چند جلسه به تأیید شورای اسلامی شهر رسید.

وی ادامه داد: قرار است به مدت ۱۰ سال این بنا در اختیار شهرداری جهت بهره برداری قرار گیرد و ماهیانه هزینه اجاره بنا را به اداره اوقاف و امور خیریه پرداخت خواهیم کرد.

عظیمی زاده در مورد آب های سطحی که هنگام بارش در سطح شهر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کند هم گفت: شهرهایی که در کوهپایه و شیب کم واقع شدند و به لحاظ پستی و بلندی ها در بحث دفع آب های سطحی دچار مشکل هستند مهار و دفع آب های سطحی در آن ها مشکل است.

وی ادامه داد: در رفسنجان ۲ رودخانه گیودری و شور در شهر هستند می توان با انجام کارشناسی های لازم آب های سطحی را به سمت ۲ رودخانه هدایت کرد؛ ۷ مشاورقوی کشوری فراخوان شهرداری را جواب دادند و دررابطه با این موضوع از آن ها کمک خواهیم گرفت حتی با راهنمایی های این مشاوران می توان بخشی از آب های سطحی را با ذخیره کردن در مخازن در زمان مناسب از آن استفاده کرد.

طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری در حال اجراست

عظیمی زاده به اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح در شهر رفسنجان ساخت ۵ مخزن پیش بینی شده که با این مخزن ها حجم زیادی از آب تأمین می شود و علاوه بر تأمین آب ورزشگاه جدید مس، بخش عمده آب صرف فضای سبز خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای مخازن، آب فضای سبز از آب شرب شهری جدا خواهد شد و آبیاری فضای سبز با آب شرب دیگر انجام نمی شود.

شهرداری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال صرف فعالیت های ضدکرونایی کرد

عظیمی زاده به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه ملکولی برای تشخیص بیماری کرونا با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال اجرا کردیم.

وی افزود: روزانه شهرداری مواد ضدعفونی کننده را تهیه و در اختیار مواکب و ارگان های ضدعفونی کننده سطح شهر قرار می داد، همچنین  شهرداری بخشی از شهررا ضدعفونی و گندزدایی می کرد علاوه بر این فعالیت ها، هزینه سوخت خودروهایی که در این راستا فعالیت داشتند و هزینه دستکش و ماسک تأمین می کردیم تا روزانه شهر ضدعفونی شود.

شهرداررفسنجان خاطرنشان کرد: شهرداری در مهمانی بزرگ رفسنجانی ها هم شرکت کرد که در این مهمانی بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد که شهرداری یک هزار بسته معیشتی را تهیه  و تحویل عوامل اجرایی این مهمانی داد./ایرنا

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا