رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: در رفسنجان بستری‌ها به تدریج از اوایل اردیبهشت ثابت و رو به کاهش است به‌طوری که اخیرا موارد مثبت بستری فوق‌العاده کم بوده و بیشتر سرپایی هستند.

به گزارش رفسنجان فردا، علی اسماعیلی‌ندیمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: با همکاری نهادها، ادارات، خیران، موکب‌ها، بسیج، شورای شهر و شهرداری توانستیم وضعیت نسبتا خوبی داشته باشیم و از شرایط خیلی حاد خارج شدیم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در طول این مدت کمک‌های فراوانی  توسط مردم و خیران داشتیم؛ 24 فروردین آزمایشگاه مولکولی را راه‌اندازی کردیم که یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه آن از طرف شهرداری و شورای شهر تأمین شد.

وی عنوان داشت: در این آزمایشگاه در یک روز توانستیم بیش از 50 تست انجام دهیم در حالی که هفته‌های اول شیوع کرونا نمونه‌ها را باید به تهران ارسال می‌کردیم که تا یک هفته بعد جواب می‌آمد اما الان نمونه‌هایی که تا ظهر به آزمایشگاه ارسال می‌شود بعداز ظهر به دست پزشکان معالج می‌رسد.

اسماعیلی‌ندیمی افزود: یک بیمارستان 50 تختخوابی در حال آماده‌سازی است که 12 خرداد افتتاح می‌شود که هم تخت آی سی یو هم اتاق ایزوله دارد و برق و آب آن مستقل است و اکسیژن‌ساز مستقل دارد؛  این بیمارستان را ایجاد کردیم که هم بحران‌های احتمالی بماند و هم اگر دچار مشکلاتی شویم بیمارستان‌هایمان را درگیر این بیماری‌ها نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان بستری‌ها به تدریج از اوایل اردیبهشت ثابت و رو به کاهش است به‌طوری که اخیرا موارد مثبت بستری فوق‌العاده کم است و بیشتر سرپایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در دو، سه هفته قبل در شهرستان انار با کانون‌هایی مواجه شدیم که تا زمانی که آخرین مورد مثبت را که پیدا نکردیم، متوقف نشدیم،  یکی از دلایلی که نمونه‌ها تغییر کرد این بود که استراتژی در کل کشور به سمت نمونه‌یابی و بیماریابی پیش رفت. افزایش آمار به این دلیل است که ما سراغ مردم می‌رویم و بیماریابی زیاد شده است.

وی تأکید کرد: بیماری کووید19 با ما خواهد بود باید زندگی‌کردن با آن را یاد بگیریم، بنابراین رعایت نکات بهداشتی ضروری بوده و از حضور در تجمعات غیر ضروری، مهمانی‌ها و جاهایی که می‌تواند امکان انتقال را بالا ببرد، خودداری کنیم.

اسماعیلی‌ندیمی متذکر شد: احتمالا پیک‌های بعدی را خواهیم داشت آن چه در ویروس اتفاق افتاده این است که میزان سرایت‌پذیری آن تغییر نکرده است./فارس

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا