رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان با اعلام شرایط و الزاماتی که شب زنده داران در مراسم جمعی احیا باید رعایت کنند؛ گفت: افراد حتماً زیر انداز، مهر، سجاده، قرآن و مفاتیح الجنان شخصی به همراه داشته باشند و استفاده از ماسک و دستکش هم الزامی است.

به گزارش  رفسنجان فردا؛ مجید فصیحی هرندی در تشریح شرایط برگزاری مراسم شب های احیاء در مساجد با رعایت نکات ضروری به رسانه ها اعلام کرد: مردم می توانند آئین شب های احیا را به مدّت 2 ساعت از ساعت ۱ بامداد الی ۳ بامداد در مساجد این شهرستان انجام دهند.

  فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان افزود: افراد حتماً زیر انداز، مهر، سجاده، قرآن و مفاتیح الجنان شخصی به همراه داشته باشند و استفاده از ماسک و دستکش هم الزامی است ضمن اینکه افراد سالمند و کسانی که بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی، ریوی، دیابت، فشارخون و.... دارند و نیز کودکان حضور آن ها در این شب ها در مساجد ممنوع است.

 مجید فصیحی هرندی با اشاره به اینکه افراد به هیچ عنوان نباید در مساجد نذورات و موادغذایی توزیع کنند و این کارممنوع است؛ تصریح کرد: مراسم باید در حیاط مساجد برگزار شود و افراد در منزل وضو بگیرند زیرا سرویس های بهداشتی مساجد در این شب ها بسته خواهد شد.

 وی همچنین برگزاری مراسم درخیابان های اطراف مساجد و حسینیه ها را اکیداً ممنوع اعلام و بیان کرد: فاصله فیزیکی افراد به طور کامل حداقل یک متر رعایت شود و در هر روستا در یک محل و با رعایت شرایط فوق برگزار شود.

  

فرماندار رفسنجان مساجد جامع، امام خمینی(ره) النبی(ص)، محمد رسول الله(ص)، موسی بن جعفر(ع) ابوالفضل(ع) خیابان مصطفی خمینی، امام حسین(ع)خیابان۱۵خرداد،جوادیه، جوادالائمه(ماهونک)، شهدای غدیر(شهرک الغدیر)، علی بن موسی الرضا(ع)خیابان معراج، امام حسین(ع)خیابان آیت الله صدر، سجادیه خیابان شهیدمطهری، خیراندیش، ابوالفضل(ع) دوراهی سرچشمه، امام خمینی شهرک یادگار امام  و مسجد بقیت الله شهرک شهید زینلی را از مساجدی اعلام کرد که شرایط برگزاری مراسم احیاء را دارا هستند.

 

وی گفت: هیئت امنا مساجد و پایگاه های بسیج هر مسجد مسئول نظارت بر اجرای این دستورالعمل بهداشتی خواهند بود.

 

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مساجد مذکور، مجوز برگزاری مراسم احیاء برای شب های آتی از سوی ستاد لغو خواهد شد.شبستان

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا