عملیات بازسازی خط 63 کیلوولت ارتباطی بین پست‌های شهید سامعی به پست غرب شرکت برق منطقه‌ای یزد که در اثر سقوط دکل آسیب‌دیده بود، پایان یافت.

یزدفردا:به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، حمید اسدی‌پور رئیس گروه نظارت بر تعمیرات خط این شرکت، گفت: در پی وزش طوفان شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در عصر هفتم اردیبهشت 99، دکل برق شماره 15 خط 63 کیلوولت پست شهید سامعی به غرب که دارای بیش از ۳۵ سال سابقه احداث بود، سقوط کرد؛ که با حضور و سرعت عمل مناسب گروه‌های تعمیراتی، در مدت ۹ روز بازسازی و برق‌دار گردید که در مواجهه با این بحران، این بازسازی در کمترین زمان ممکن انجام و رکورد خوبی رقم خورد.

وی وقوع این حادثه را به دلیل آرایش مناسب و عملکرد دقیق تنظیمات حفاظتی شبکه‌های برق، بدون اعمال خاموشی به مشترکین اعلام کرد و در توضیح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای این اقدام اصلاحی، افزود: پس از انجام اقدامات لازم برای مدیریت بحران و ایمن‌سازی محیط حادثه و برج‌های قبل و بعد از برج آسیب‌دیده، نقشه‌برداری از مسیر خط، طراحی فونداسیون، خرید استاب، احداث فونداسیون جدید و نصب برج یدکی انجام شد.

اسدی پور با اشاره به تجارب حاصل‌شده در این حادثه، از آغاز مطالعه برای اصلاح و بهینه‌سازی سایر برج‌های باسابقه احداث طولانی در استان، خبر داد.

آرمان گلزارفر کارشناس نظارت بر تعمیرات خط شرکت برق منطقه­ای یزد نیز در این گفتگوی خبری، ادامه داد: با تمهیدات لازم اتخاذشده برای افزایش مقاومت بتن فونداسیون، با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکار نگهداری و تعمیرات بومی و دانش کارشناسان معاونت بهره‌برداری، این مهم حاصل شد.

وی ضمن تأکید به رعایت حریم شبکه‌های برق توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، عدم ساخت‌وساز در محدوده حریم شبکه‌های برق را باعث کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی ازاین‌گونه حوادث برشمرد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا