نشست مشترک اعضای ستاد احیای زکات بهاباد با اعضای شورای زکات استان یزد به صورت ویدئو کنفرانس درمحل سالن اجتماعات این نهاد برگزارشد .

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار بهاباد  در این جلسه  ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان وتبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)اظهارداشت : زكات يك وظيفه الهي است كه براي رفع نابرابري هاي اجتماعي و محروميت زدايي تاكيد فراواني شده است و براي تحقق آن بايد از ظرفيت هاي موجود در جامعه بهره گرفت.

محمد هوشمند بهاباد ی روز گذشته در این جلسه با بیان اینکه اسلام زکات  را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند ایجاد کرده است اظهارداشت : اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون فرمانداربهاباد با تقدیر و تشکر از خدمات کمیته امداد در جمع آوری زکات گفت: جمع آوری زکات در جامعه یکی از رسالت های مهم و سنگین کمیته امداد حضرت امام (ره) است که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد و منشا خدمات بسیاری برای جامعه است.

هوشمند بهابادی ادامه داد : پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می شوند و برای آنها پاداشی بسیار بزرگ است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتماد سازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

امام جمعه موقت بهاباد هم دراین جلسه براهمیت پرداخت زکات درجامعه تاکید کرد و افزود : اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخته است به زکات نیز اشاره شده است.

حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات از یک سو موجب پاکی، تربیت زکات‌دهنده و رشد اموال وی و از سوی دیگر موجب رفع مشکلات عمران و آبادانی منطقه‌ای زکات‌دهنده است افزود : در راستای محرومیت‌زدایی باید ظرفیت‌های زکات شهرستان و هر روستا احصا و بر اساس آن اقدام شود.

  رئیس حوزه علمیه بهاباد با اشاره به اینکه زکات یک عبادت و فریضه است و همان گونه که نماز واجب است، زکات نیز واجب است و طبق روایتی از پیامبر اکرم(ص) ، نماز کسی که زکات نمی پردازد قبول نمی شود گفت : مردم زکات را برای خداوند پرداخت کرده و هنگام پرداخت زکات نیت الهی کنند، اموال انسان با پرداخت زکات در چارچوب امنیت قرار می گیرد.

اخوان گل سرسبد اعمال فردی را نماز اعلام کرد و گفت: گل سرسبد اعمال مربوط به اصلاح جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر است و زکات نیز گل سرسبد امور مربوط به کمک به سایر انسان‌هاست.

دبیر ستاد احیای زکات بهاباد هم ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد زکات شهرستان برپرداخت زکات توسط کشاورزانن در این شهرستان تاکید کرد و افزود : سال گذشته کشاورزان بهابادی مبلغی بیش از 35 میلیارریال زکات خود را به کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد پرداخت کردند که پرداخت زکات دربهاباد نسبت به سال قبل افزایش داشته است  .

رییس کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد درادامه با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در بین فقرا و نیازمندان توزیع شده و مقداری نیز صرف تعمیرات و ساخت مسکن مددجویان و نیازمندان جامعه شده است افزود : زکات جمع آوری شده صرف کمک به مسکن و معیشت نیازمندان شهرستان می شود.

رمضان باقری رئیس کمیته امداد بهاباد ضمن قدردانی از امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای زکات این شهرستان، گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم نیک‌اندیش شهرستان تلاش داریم تا فقر و محرومیت را ریشه‌کن کنیم.

این مقام مسئول  درپایان  مقدارزکات جمع آوری شده 70 درصد از این زکات جمع آوری شده برای امور محرومین و نیازمندان از جمله کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، تهیه جهیزیه و مرمت و بازسازی مسکن روستایی  و 30 درصد به کارهای عام المنفعه نطیر ساخت مسجد و غیره هزینه  شده است.

این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس به طور مستقیم با مرکز استان یزد بر قرا شد که دراین جلسه مدیرکل کمیته امداد استان ، امام جمعه یزد ، معاون سیاسی امنیتی  اجتماعی استانداریزد درکمیته امداد امام خمینی ره استان یزد برگزارشد .

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا