نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران از توزیع ۷۰۰ بسته بهداشتی با کمک مجتمع مس سرچشمه و کارکنان این مجموعه در بین اهالی ۲۶ روستای دهستان چاه ابراهیم در رودبار جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمود پورقاسمی افزود: اوایل فروردین امسال سیل منطقه زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان  را در برگرفت و موجب شد ۲۶ روستای مسیر چاه ابراهیم تا روستای پنج انگشت در محاصره آب قرار گیرند و خساراتی را متحمل شوند.

وی با اشاره به اینکه از جای جای استان کرمان به کمک این سیل زدگان شتافتند بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم طی ۲ مرحله پوشاک و بسته های مواد غذایی شامل آب معدنی، کنسروجات، روغن، برنج و آرد  را با اعتبار  بالغ بر ۴.۵ میلیارد ریال به این سیل زدگان ارسال کرد.

 وی با اشاره به توزیع اخیر بسته ها و اقلام بهداشتی بین اهالی این روستاها  افزود: ۷۰۰ خانوار در ۲۶ روستای خطه چاه ابراهیم زندگی می کنند که با کمک مجتمع مس سرچشمه و کارکنان و کارگران این مجموعه ۶۰۰ میلیون ریال جمع آوری و بسته های بهداشتی برای این خانوارها تهیه شد.

پورقاسمی با اشاره به اینکه تعدادی از خانوارهای این منطقه نوزاد دارند و در تهیه پوشک بچه دچار مشکل هستند که تعداد ۸ کارتن پوشک بچه هم به مبلغ حدود ۴۰ میلیون ریال به همراه بسته های بهداشتی توزیع شد افزود: این بسته ها شامل ماسک، شامپو، صابون و ... است که روز گذشته به رودبار ارسال و به مراکز بهداشتی ۲۶ روستا تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک بهیاران، بهورزان و دهیاری های این روستاها اقلام و بسته های بهداشتی بین خانوارها توزیع شد.

مس سرچشمه در ۶۰ کیلومتری شهر رفسنجان قرار دارد و به عنوان بزرگترین معدن مس روباز در خاوریانه محسوب می شود./ایرنا

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا