ئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با توجه به این احتمال که در فصول پائیز و زمستان درگیر کرونا باشیم، نیاز است ذخیره قابل قبولی از تولید وسایل و حفاظات شخصی در کشور ایجاد شود که در مواقع بحران دچار مشکل نشویم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی اسماعیلی ندیمی چهارشنبه ( ۱۷ اردیبهشت ) در بازدید از کارگاه تولید ماسک مؤسسه خیریه خیّرین گمنام رفسنجان بیان کرد: با بروز بحران کرونا و شیوع این بیماری، برای مقابله با آن همه از جمله خیّرین پای کار آمدند و با تهیه پارچه اقدام به دوخت و توزیع ماسک رایگان کردند که قابل ستایش است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در حال حاضر مقابله با این ویروس روال منطقی و علمی را در پیش گرفته و کار به نحو شایسته ای در حال انجام است که امیدواریم این خدمت همچنان ادامه پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه امکان دارد در فصول پائیز و زمستان درگیر کرونا باشیم و نیاز است ذخیره قابل قبولی از تولید وسایل و حفاظات شخصی در کشور ایجاد شود که در مواقع بحران دچار مشکل نشویم؛ تصریح کرد: نقش خیّرین، بسیج و افرادی که به تولید ملزومات بهداشتی می پردازند در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت در این جبهه سخت بسیار برجسته و مؤثر است.

اسماعیلی ندیمی به مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در شهرستان های رفسنجان و انار اشاره و بیان کرد: به طور نسبی در رفسنجان و انار 13 مورد مرگ ناشی از کرونا داشتیم و این شاخص قابل قبولی است و همه افراد مبتلا به ویروس کرونا که جان خود را از دست دادند بیماری زمینه ای داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط بسیار سختی را طی 2 ماه اخیر پشت سر گذاشتیم؛ از خیر و برکات در ماه مبارک رمضان بهره مند شویم و از خداوند بخواهیم راه درست را نشان دهد که مردم آسیب کمتری بینند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه کلید اصلی موفقیت در برون رفت از بحران کرونا رعایت نکات بهداشت فردی و اقدامات عظیم بهداشتی بود که در مجموعه دانشگاه های سراسر کشور انجام شد؛ گفت: باید از بحران کرونا درس یاد بگیریم که بهداشت فردی اولویت اصلی باشد و شستشوی دست ها انجام و از روبوسی و دست دادن پرهیز شود.

 

وی افزود: کل نظام حاکمیت در ایران برخورد خوبی با بحران داشته و با وجود شرایط سخت تحریم در کشور ما و اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا تخت برای بستری نداشتند و بیماران در راهرو بستری می شدند اما در ایران هرگز این اتفاق نیفتاد و این نشان می دهد که عملکرد مجموعه به خصوص انجمن ها، مردم، کارآفرینان و ... خوب بوده و مردم برای مقابله با کرونا جهت کمک به مجموعه بهداشت و درمان به صحنه آمدند و رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ماندن در خانه و ...  را رعایت کردند که توانستیم به خوبی از این بحران عبور کنیم.

 

 

بر اساس گزارش شبستان، کارگاه تولید ماسک مؤسسه خیریه گمنام از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقدام به تولید و توزیع این محصول کرد و روزانه بیش از ۲ هزار ماسک تولید می کند.شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا