با شیوع کروناویروس در شهر، خیریه ها هم دست به کار شدند؛ فعالیت گسترده و داوطلبانه مراکز خیریه در کنار اقدامات شرکت های مرکز رشد رفسنجان آنقدر مشهود بود که بلافاصله ترتیب یک میهمانی بزرگ را دادند و به سرعت به سوی نیازمندان شتافتند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ ایجاد کارگاه های تولید ماسک، توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی و دستگیری از نیازمندان در ایام شیوع کرونا را میتوان از اهم فعالیت های ارزنده و قابل تقدیر خیریه ها دانست که تجلی نیکوکاری و احسان بود.

در ادامه مصاحبه اختصاصی رفسنجان فردا با مراکز خیریه ها را می خوانید:

 عرضه اقلام بهداشتی در کیوسک های خیریه کوثر رفسنجان

 

محسن اسماعیلی مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اعلام آمادگی این مرکز در روزهای شیوع بیماری کرونا، گفت: با توجه به کمبود و یا عدم دسترسی مردم به مواد و ژل ضدعفونی کننده، خیریه کوثر به منظور سهولت در دسترسی شهروندان، کیوسک های توزیع مواد غذایی را جمع آوری و فضای موجود را به مرکز عرضه مواد و ژل ضدعفونی کننده و دستکش اختصاص داد.

اسماعیلی تصریح کرد: هم اکنون محصولات ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی در کیوسک های خیریه کوثر توسط شرکت های مرکز رشد دانشگاه ولیعصر (عج) با قیمت مصوب تهیه و عرضه می شود.

وی توزیع شیر رایگان بین جهادگران سلامت در موکب ها، هیئت ها و دست اندرکاران امر ضدعفونی معابر شهر، تهیه و دوخت لباس پرسنل بیمارستان و مشارکت در طرح «میهمانی بزرگ رفسنجانی ها» را از دیگر فعالیت های خیریه کوثر عنوان کرد.

 تغییر خط تولید خیریه خیرین گمنام جهت دوخت لباس محافظتی

علی دره کردی مدیرعامل خیریه خیرین گمنام رفسنجان نیز با اشاره به تغییر خط تولید کارگاه های خیاطی این مرکز جهت تولید ماسک، لباس های محافظتی کادر درمانی و کارخانجات شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 22 هزار ماسک توسط 240 نفر در این خیریه تولید می شود.

 اختصاص شعبه سوم خیریه آبشار عاطفه ها به کارگاه تولید ماسک

نجمه قاسمی مدیر عامل خیریه آبشار عاطفه ها در رفسنجان با اشاره به فعالیت این مرکز در زمینه تولید ماسک و تهیه اقلام ضروری خانواده های نیازمند در ایام شیوع کرونا، گفت:  توزیع مواد غذایی و شوینده میان 250 خانوار تحت پوشش و اختصاص شعبه سوم این خیریه به کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه 100 عدد ماسک، از مهم ترین اقدامات این مرکز بوده است.

 توزیع قریب به 500 بسته مواد غذایی و بهداشتی توسط خیریه ره یاری

 

روح الله مهدوی مدیرعامل خیریه ره یاری رفسنجان هم در گفتگویی با اشاره به مشارکت این مرکز در طرح میهمانی بزرگ رفسنجانی ها، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون قریب به 500  بسته مواد غذایی و بهداشتی و 300 پرس غذای گرم بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

 

ارتقاء آگاهی شهروندان توسط خیریه قلبهای مهربان

محسن رجبی مدیر خیریه قلب های مهربان رفسنجان با بیان اینکه تهیه بسته های مواد غذایی و بهداشتی برای نیازمندان از جمله فعالیت های این مرکز در ایام شیوع کرونا بوده است، گفت: این خیریه در کنار توزیع بروشورهای آموزشی در رابطه با راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای ارتقاء آگاهی مددجویان، اقدام به راه اندازی کمپین های "در خانه می مانیم" و "سپاس از مدافعان سلامت جامعه" نموده است.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا