مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: در دو عملیات جداگانه در رفسنجان و بردسیر، ۳ شکارچی متخلف دستگیر و لاشه ۲ آهو و یک قوچ از آن‌ها کشف شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛  مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیستشهرستان‌های رفسنجان و بردسیر، موفق به دستگیری شکارچیان متخلف منطقه شدند.

او افزود: در بردسیر با تلاش یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان از یک شکارچی حرفه‌ای و مدعی، لاشه دو آهوی شکار شده، کشف شد.

شاکری تصریح کرد: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از چندین هفته کار فنی، موفق به دستگیری متخلف حرفه‌ای شهرستان که با طراحی، اقدام به شکار حیات وحش می‌کرد، شدند.

او بیان داشت: ماموران پس از کسب اطلاعات دقیق با هماهنگی دادستان و اخذ دستور کتبی و صریح مبنی بر بازرسی از منزل وی، موفق به کشف یک قبضه اسلحه ساچمه زنی و بقایای لاشه دو راس آهو شدند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: متهم به همراه پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر تحویل داده شد. 

او همچنین از دستگیری دو شکارچی متخلف در حفاظتگاه مردمی منصورآباد رفسنجان نیز خبرداد.

شاکری بیان داشت: دو شکارچی متخلف در حفاظتگاه مردمی منصور آباد رفسنجان پس از ساعت‌ها تعقیب و تحت نظر بودن، دیروز از سوی قرقبانان منطقه و با همراهی پاسگاه انتظامی راویز و اداره محیط زیست رفسنجان دستگیر شدند.

او اظهار کرد: از این متخلفان هم یک لاشه قوچ و یک سلاح گلوله زنی کشف و ضبط شد و متخلفان برای طی مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند./باشگاه خبرنگاران جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا