مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان گفت: طرح سیستم تله‌متری مانیتورینگ شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با اعتبار 5.2 میلیارد تومان تا پایان خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حسین چرخ‌انداز  اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در تابستان گذشته به‌منظور تامین آب مورد نیاز شهروندان و جلوگیری از کمبود آب در تابستان پیش رو مجوز حفر وجابه‌جایی چهار حلقه چاه دریافت شده که پس از حفر وتجهیز وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد که امیدواریم با بهره‌برداری از این چاه‌ها تابستان امسال کمبود آب در شهر رفسنجان نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان ابراز داشت: دو حلقه از این چاه‌ها حفر شده و از اردیبهشت ماه دو حلقه چاه دیگر شروع به حفاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تابستان گذشته را با کم آبی پشت سر گذاشتیم و بعضی شهروندان پمپ به‌طور مستقیم روی کنتور متصل کرده بودند، ادامه داد: با مشترکانی که به‌صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند برخورد قانونی خواهد شد هر مشترکی که به‌دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد، حتما می‌بایست بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

چرخ‌انداز با اشاره به اینکه استان کرمان در وضعیت بحرانی آب قرار دارد، ادامه داد: تقاضای ما از مردم شریف  این است که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند؛ اگر 10 درصد صرفه‌جویی شود با همکاری مردم می‌توانیم تابستان 99 را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

چرخ‌انداز عنوان داشت: سال 98 توسعه و بازسازی 90 کیلومتر از شبکه به‌منظور کاهش هدررفت آب آشامیدنی و کاهش حوادث و اتفاقات انجام شد، برای خیابان امام لوله ۵۰۰ چدن خریداری کردیم  و پیمانکار آن نیز مشخص شده، امیدواریم امسال بتوانیم خیابان امام را بازسازی کنیم همچنین لوله 800 چدن به متراژ دو هزار و 700 متر  با اعتباری بالغ ۷۰میلیارد  ریال  برای خیابان ابوذر خریداری کردیم امسال بازسازی را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: مخزن 15 هزار متر مکعبی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اعتبار 80 میلیارد ریال در حال احداث است ان شاءالله تا پایان شهریورماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان تصریح کرد: سال گذشته بلوار جمهوری و مطهری لوله 400 پلی‌‌اتیلن و 350 چدن به طول 6 کیلومتر برای تقویت فشار خیابان مدرس، رسول هاشمی، معراج، شهید باهنر و خیابان‌های آن منطقه انجام شد که مشکل فشار آب منطقه برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر رفسنجان 67 هزار مشترک دارد و 6 شهر را زیر پوشش خود دارد که در مجموع مشترکان 94 هزار هستند، افزود: تنها شهری در کشور که دو شبکه مجزا دارد شهر بهرمان است که برای آب شور و شیرین کنتور مجزا دارد.

چرخ‌انداز با اشاره به اینکه مهمترین مشکل رفسنجان در زمینه آب، کم آبی است، تصریح کرد: بارندگی‌ها چون زیاد نیست تأثیر چندانی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی ندارد.

وی به موضوع کنتورخوانی نیز پرداخت و ابراز کرد: جهت سهولت در کار مردم سیستم دستگاه پوز و پدیا برای اولین بار در رفسنجان راه‌اندازی شد و قبض در منزل صادر و امکان پرداخت همان‌جا وجود دارد.

چرخ‌انداز عنوان کرد: 29 نفر مأمور قرائت کنتور در شهرستان داریم.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان مهمترین عملیات سال جدید در رفسنجان را اجرای توسعه و بازسازی خط انتقال لوله خیابان امام و ابوذر عنوان کرد و گفت: تکمیل مخزن 15 هزار متر مکعبی و افتتاح ساختمان اداری بهرمان، صفائیه و امین‌شهر در سال جاری انجام خواهد شد.

سیستم تله‌متری مانیتورینگ شرکت آب و فاضلاب رفسنجان موضوع دیگری بود که چرخ‌انداز به آن پرداخت و توضیح داد: این سیستم اولین سیستم به‌صورت کامل در استان است که با اعتبار 5.2 میلیارد تومان راه‌اندازی شده و تا پایان خردادماه افتتاح خواهد شد.

وی توضیح داد: سیستم تله‌متری، کلیه پارامترهای هیدرولیکی کیفی و الکتریکی را رصد می‌کند و مدیریت هدررفت، مدیریت فشار و مدیریت کنترل از جمله خصوصیات این سیستم است که مهمتر از همه در بحث پدافند غیرعامل بسیار مهم و اثرگذار است.فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا