یزدفردا "استاندار يزد، كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد را زمينه‌ساز دوري جوانان از توطئه‌هاي شوم فرهنگي دشمنان خواند.

محمدرضا فلاح‌زاده در بیانیه ای به مناسبت گراميداشت سالروز تاسيس كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد اظهار داشت: كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد مي‌توانند زمينه‌ساز ترويج و گسترش فرهنگ ديني و قرآني به ويژه در ميان جوانان باشند و آنان را از توطئه‌هاي بدخواهان مصون دارند.
وي افزود: اميدواريم با گسترش اين مراكز، كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد به مراكزي براي تبيين وظايف و تكاليف افراد در جامعه اسلامي تبديل شود.
فلاح‌زاده با اشاره به نقش مساجد در عرصه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي ايران بيان داشت: مساجد زادگاه اصلي و اصيل انقلاب اسلامي هستند و نقش اصلي اين مراكز مقدس، گسترش فرهنگ والاي اسلام ناب و هنر ماندگار اسلامي است.
وي با اشاره به فرمايش‌هاي امام خميني (ره) در خصوص پايگاه مردمي مسجد ادامه داد : بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بارها در بيانات ارزشمند خود به جايگاه مساجد در مقابله با شياطين و اداره امور مختلف اشاره داشته‌اند و معتقد بودند كه اين مساجد بودند كه پيروزي را براي ملت ايران رقم زدند.
استاندار يزد ابراز داشت: امام خميني (ره) بارها مساجد را مراكز حساسي خواندند كه ملت بايد به آنها توجه داشته باشند، زيرا پيروزي انقلاب را نشئت گرفته از اجتماعات مقدس در خانه خدا مي‌دانستند.
وي يادآور شد: علاوه بر تاكيدات ايشان، بسياري از برنامه‌هاي انقلاب مانند رفراندوم،‌ شوراهاي محلي، كانون‌هاي بسيج و ديگر ضرورت‌ها در زمان انقلاب و حتي در حال حاضر در مساجد شكل گرفتند.
فلاح‌زاده مساجد را در شكل‌گيري انسجام نيوهاي مردمي موثر خواند و افزود: مساجد به عنوان پايگاههاي فرهنگي جامعه اسلامي،‌ بار ديگر جايگاه واقعي خود را بعد از انقلاب بازشناختند و هم اكنون به عنواني مراكز غني فرهنگي و هنري كشور به شمار مي‌روند.
وي اظهار اميدواري كرد؛ نقش سازنده كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد در تربيت نيروهاي ارزشي جوان هر روز بيش از گذشته تقويت شود و اين مراكز همواره از رونق برخوردار باشند.
18 اسفند ماه، سالروز تاسيس كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد كشور است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا