رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به واژگون شدن یک کامیون در محور ارتباطی رفسنجان به انار گفت: برخورد خودروی سمند با کامیون موجب آتش گرفتن خودرو سواری و جان باختن راننده و سرنشین این خودرو شد

به گزارش رفسنجان فردا؛ سید محسن مرتضوی افزود: واژگونی کامیون در محور رفسنجان به انار پنج کیلومتری روستای احمد آباد ساعت ۱۷ و ۵۷ دقیقه روز گذشته به اداره ارتباطات اورژانس ۱۱۵ رفسنجان اطلاع داده شد.

وی اظهار داشت: آمبولانس پایگاه احمد آباد اورژانس ۱۱۵ بلافاصله به محل حادثه اعزام و همزمان مانند سایر حوادث ترافیکی به عوامل انتظامی نیز اطلاع رسانی شد.

مرتضوی تصریح کرد: پس از حضور آمبولانس روستای احمدآباد در محل حادثه با توجه به اینکه کامیون واژگون شده نیمی از مسیر جاده را مسدود کرده و هوا رو به تاریکی بود و احتمال وقوع حادثه دیگری وجود داشت، عوامل اورژانس ۱۱۵ درخواست حضور پلیس را در صحنه حادثه در اسرع وقت خواستار شدند و به معاینه ۲ مصدوم حادثه پرداختند که یکی از ۲ مصدوم حادثه در محل درمان و مصدوم دیگر به بیمارستان اعزام شد.

وی به عدم حضور عوامل انتظامی و حضور مردم که خودروها را در محل حادثه که بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی پارک و تجمع کرده بودند اشاره کرد و اظهار داشت: در چنین شرایطی خطر بالقوه حادثه دیگری برای خودروهای عبوری وجود داشت لذا پرسنل اورژانس با تمام علائم هشدار موجود در آمبولانس و روشن کردن آتش سعی بر آگاهی کردن رانندگان وسایل نقلیه عبوری از مسدود بودن مسیر کردند.

مرتضوی ادامه داد: به دلیل اینکه پلیس در صحنه حادثه حضور نداشت تکنسین های اورژانس صحنه حادثه را ترک نکردند تا اینکه ساعت ۱۸ و ۴۲ دقیقه به دلیل تاریکی مسیر یک دستگاه سواری سمند با کامیون واژگون شده برخورد می کند و دچار حریق می شود.

وی گفت: با تلاش تکنسین های اورژانس و حاضرین در صحنه حادثه ۲ دختر هفت و ۱۲ ساله از خودرو سمند بیرون آورده شدند اما والدین این دو دختر در آتش سوزی خودرو جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی رفسنجان افزود: مردم در صحنه حادثه های ترافیکی خودروهای خود را به طور غیراصولی پارک نکنند.

وی ادامه داد: تجمع افراد در محل حادثه امکان بروز حادثه ای دیگر را دارد؛ ضمن اینکه در صحنه حادثه تصادف بهتر است عوامل نیروی انتظامی و آتش نشانی به سرعت حضور یابند./ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا